۲۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۵۱

روزانه 500 هزار نفر با BRT از پارک وی به تجریش جابه جا می شوند

روزانه 500 هزار نفر با BRT از پارک وی به تجریش جابه جا می شوند

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از ادامه مسیر خط 7 اتوبوسهای BRT در خیابان ولیعصر(عج) از چهار راه پارک وی تا میدان تجریش، روزانه 500 هزار مسافر از طریق این خط جابه جا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر عربی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 300 هزار نفر از راه آهن تا پارک وی با اتوبوسهای تندرو سفر می کنند که با امتداد این خط تا میدان تجریش پیش بینی می شود میزان جابه جایی مسافر در این خط به حدود 500 هزار نفر برسد و در واقع این خط رقیب اصلی خط 1 اتوبوسهای تندروست.

وی تاکید کرد: خط اتوبوس تندرو خیابان ولیعصر(عج) یکی از مهمترین خطوط این سامانه محسوب می شود که استقبال خوب شهروندان از آن و حجم بالای جابه جایی ها با اتوبوس در خیابان ولیعصر(عج) نشان از مقبولیت و رضایت عمومی شهروندان از فعالیت وخدمات رسانی اتوبوسهای تندرو دارد.

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه احداث خطوط  اتوبوس تندرو تجربه ای موفق در شهر تهران و مورد استقبال مردم است گفت: پیش بینی می شود خط 4 اتوبوسهای تندرو که در مسیر بزرگراه چمران است، پس از تکمیل در ابتدای کار بتواند روزانه بیش از 130 هزار مسافر را جا به جا کند.

وی اضافه کرد: خط چهار اتوبوس تندرو که شمالی- جنوبی است، پل پارک وی را از طریق بزرگراه چمران به پایانه جنوب متصل می کند و یکی از خطوط مهم در شبکه اتوبوسهای تندرو است که می تواند بسیاری از سفرهای روزانه در این مسیر را تحت پوشش قرار داده و تردد شهروندان را تسهیل کند.

عربی گفت: برای خدمات رسانی بهتر به مسافران خط 4 اتوبوسهای تندرو، در مسیر این خط، خطوط مکمل تاکسی، ون و اتوبوس نیز در نظر گرفته شده است تا دسترسی آسان مسافران به نقاط مجاور در مسیر فراهم شود.

وی اظهار داشت: خط چهار اتوبوس تندرو در مسیر یکی از پر رفت و آمدترین محورهای تهران در حال اجرا است، که در مرحله نخست از میدان جمهوری اسلامی به سمت شمال آغاز و با عبور از میدان توحید، پل نصر و پل مدیریت به پارک ‌وی متصل می شود.

عربی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل شبکه خطوط اتوبوسهای تندرو، امکان دسترسی به تمام نقاط شهر با اتوبوسهای BRT برای تمام شهروندان فراهم شود و حجم قابل توجه ای از سفرهای روزانه تهران با اتوبوس انجام شود.

کد خبر 1115983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha