۴ مرداد ۱۳۸۹، ۱۶:۴۲

استاندار جدید اردبیل با حضور وزیر کشور معرفی شد

استاندار جدید اردبیل با حضور وزیر کشور معرفی شد

اردبیل - خبرگزاری مهر: با حضور وزیر کشور سید حسین صابری به عنوان استاندار جدید استان اردبیل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل ، مراسم تودیع و معارفه استاندار اردبیل ظهر دوشنبه با حضور وزیر کشور ، نمایندگان استان در مجلس خبرگان و شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه در استان، علما ، روحانیون ، فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مدیران و مسئولان استان باید با تمام توان در خدمت و حمایت استاندار جدید باشند اظهار داشت: نباید کوچکترین تضعیف در مدیریت استان ایجاد شود.

حجت الاسلام سید حسن عاملی، خواستار وحدت و همدلی و پرهیز از اختلافات در مدیریت استان شد و افزود: در شرایط کنونی این استان به وفاق، اتحاد و سازندگی بیش از پیش نیاز دارد تا عقب ماندگی ها جبران شود.

وی وفاق را عاملی برای تسریع در رشد، توسعه و شکوفایی استان دانست و اضافه کرد: ما به تصمیم دولت در تغییر استاندار اعتماد داریم و بی شک خیر و صلاحی در این تغییر است و در پیشبرد برنامه های استان تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه اردبیل خطاب به استاندار جدید استان ابراز داشت: در مسئولیت مدیریتی خود هیچ محدودیتی وجود ندارد اما در انتصاب مدیران نباید تحمیلی صورت گیرد.

وی گفت: باید از انتخاب و تحمیل مدیران و مسئولان ناآگاه بدون علم و دانش و بی ثمر در مجموعه مدیریتی استان خودداری کرد.

عاملی شجاعت و تعلق را از جمله خواسته های مردم اردبیل از استاندار عنوان کرد و متذکر شد: استاندار به عنوان بالاترین مرجع مدیریتی باید با شجاعت و توان قلبی حصارها را شکسته و قدرت قطع تعلقات را داشته باشد.

وی نامگذاری روز اردبیل و سرود استان را بسیار پرمحتوا و تاثیر گذار در شناساندن این استان برشمرد و از اهدا نماد صفویه به عنوان بالاترین نماد فرهنگی استان به نخبگان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این مراسم افزایش جرایم عمومی در کشور را ناشی از عدم توجه به عرصه های فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ریشه تمام جرایم را باید در نادیده گرفتن مولفه های فرهنگی جستجو کرد.

فردین ارژنگی با بیان اینکه استاندار سابق اردبیل با بازشناسی و بازکاوی فرهنگی استان به خوبی در این عرصه وارد شده بود، افزود: ثمره این اقدام در سالهای آینده آشکار خواهد شد.

وی به هجمه های وسیع دشمنان در زمینه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: برای غلبه بر این هجمه ها باید همگرایی را افزایش و تهدیدهای فرهنگی را آسیب شناسی کرد.

ارژنگی استحقاق و لیاقت استان اردبیل را فراتر ا ز داشته های کنونی دانست و اضافه کرد: نباید با فرصت سوزی، نفاق و کارشکنی رشد و توسعه استان را کند کنیم.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه امنیتی در شورای تامین استان خاطرنشان کرد: با تبیین این شناسنامه امنیتی ظرفیتهای علمی شورای تامین افزایش یافته و باید این طرح در تمام کمیته های شورای تامین کشور مطرح شود.

در پایان این مراسم سید حسین صابری به سمت استاندار اردبیل منصوب شد.

وی دارای مدرک دکتری مدیریت بهداشت و درمان و متولد 1334 در استان کرمان است.

وی پیش از این شهردار ، مدیر کل بنیاد مسکن کرمان، رئیس ستاد حوادث کشور و استانداری لرستان را تجربه کرده است.

کد خبر 1123716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha