۲۱ شهریور ۱۳۸۹، ۱۷:۴۸

آزادکاران رنگ طلا را ندیدند/

کشتی ایران به پل رفت

کشتی ایران به پل رفت

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب یک مدال برنز مراد محمدی و مدال نقره صادق گودرزی عملکرد ناامید کننده‌ای در مسابقات جهانی روسیه داشت و با یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته در رده چهارم قرار گرفت تا زنگ خطر به روی "پل" رفتن برای بازیهای آسیایی گوانگجو به صدا درآید.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب دو مدال طلا و سقوط شش پله ای نسبت به دوره گذشته در جایگاه هشتم رقابتهای جهانی مسکو قرار گرفت، علاقمندان به کشتی امیدوار بودند تا تیم ملی آزاد با کسب مدال های طلای پرتعدادتر این ناکامی را جبران کنند.

اما برخلاف انتظار علاقمندان به کشتی، تیم آزاد هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها توسط مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم به یک مدال برنز دست یافت و صادق گودرزی هم در وزن 74 کیلوگرم به راحتی برابر دنیس چارگوش روس شکست خورد به مدال نقره دست یافت.
 
تیم ایران در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی را داشت. رحیمی که با برتری مقابل حریفانی از لهستان و گرجستان به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده بود، برای صعود به مرحله نیمه نهایی به مصاف  "فرانک چامیزو" از کوبا رفت و باخت و با شکست این کشتی‌گیر مقابل "ویکتور لبدف" روس در دیدار نیمه‌نهایی، رحیمی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
در وزن 60 کیلوگرم مراد محمدی با وجود شایستگی که داشت به دیدار رده بندی راه یافت و موفق شد با پیروزی برابر " اولان نوربیک" از قرقیزستان به مدال برنز این دوره از رقابتها دست پیدا کند.
 
 
مهدی تقوی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم حریف ازبکستانی را شکست داد. وی در کشتی سوم خود آندری استادنیک نایب قهرمان المپیک از اوکراین را پشت سرگذاشت. اما در دور چهارم مقابل گندری گارزون از کوبا در دو تایم شکست خورد. تقوی با توجه به شکست حریف کوبایی مقابل کشتی گیر روس از کسب مدال بازماند.
 
صادق گودرزی کشتی‌گیر آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان که  در کشتی نخست خود در دو تایم سورن مارکوسیان از ارمنستان  را شکست داد، در دور سوم نیز عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان را نیز پشت سر گذاشت و در دور چهارم با پیروزی مقابل سیروتین از اوکراین به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل حریف کوبایی خود در سه تایم به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال راه یافت. اما در دیدار فینال به راحتی مغلوب دنیس چارگوش روس شد و به مقام دوم دست یافت.
 
احسان لشگری کشتی گیر وزن 84 کیلوگرم کشورمان نخستین مبارزه خود در مسابقات جهانی روسیه را به حریفی از رومانی واگذار کرد. لشگری پس از استراحت در دور اول به مصاف حریفی از رومانی رفت و مغلوب وی شد تا خیلی زود از دور رقابتها کنار برود.
 
در وزن 96 کیلوگرم روز شنبه عرفان امیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم دولت شابانبای از قراقستان را شکست داد. امیری در دور سوم جیمز برگمن از آمریکا را مغلوب کرد. کشتی گیر کشورمان در دور چهارم به مصاف آنتونیو بابتیستا از کوبا رفت و توانست این کشتی‌گیر را در دو تایم شکست دهد. امیری در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حاجی مراد گاتسالوف از روسیه در دو تایم و با قرعه کلینچ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. امیری در دیدار رده‌بندی مغلوب گئورگی گوگشلیدزه از گرجستان شد و به مقام پنجم دست یافت.
 
فردین معصومی، کشتی گیر آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی مقابل حریف ارمنستانی در کشتی دوم خود نیز " کامچف " از بلغارستان را شکست داد و به دور سوم راه یافت. وی در دیدار چهارم مقابل بریانیدزه از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف روس معصومی از دور رقابتها کنار رفت.
 
تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی به کارش در مسابقات جهانی روسیه پایان داد که تنها یک مدال برنز توسط مراد محمدی و یک مدال نقره توسط صادق گودرزی کسب کرد و با یک رده سقوط نسبت به دوره گذشته به مقام چهارم دست یافت. روسیه، آذربایجان و کوبا به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
کد خبر 1149907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha