۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۲۱:۲۵

اعتراضات به سیاستهای سارکوزی گسترش یافت/ شارل دوگل در آستانه تعطیلی

اعتراضات به سیاستهای سارکوزی گسترش یافت/ شارل دوگل در آستانه تعطیلی

با حضور صدها هزار معترض به سیاستهای رئیس جمهوری فرانسه در خیابانهای پاریس، بزرگترین فرودگاه این کشور در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، صدها هزار نفر از مخالفان سیاستهای "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه، به خیابانهای پاریس آمده و خواستار تجدید نظر دولت درباره این سیاستها شدند.

این در حالی است که آمارهای مختلفی از شمار معترضان گزارش شده است. پلیس پاریس اعلام کرده که دست کم 800 هزار نفر از اعضای اتحادیه های کارگری و گروههای مختلف جامعه فرانسه در این تظاهرات شرکت دارند. این در حالی است که حضور گروههای سنی مختلف جامعه در بین معترضان از جمله دانش آموزان و دانشجویان خودنمایی می کند.
 
از سوی دیگر ادامه تجمعات مردمی در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه فرانسه این نگرانی را به وجود آورده است که به دلیل ممانعت از سوخت رسانی، این فرودگاه تعطیل شده و بحران دامنه گسترده تری به خود بگیرد.
 
در عین حال از روز جمعه شرکت سوخت رسانی که کار تامین سوخت هر دو فرودگاه بزرگ پایتخت را انجام می داد، به اعتصاب پیوسته است. طبق گزارشها حدود سه میلیون نفر از اعضای تشکلها و اتحادیه های کارگری در اعتصاب علیه دولت سارکوزی شرکت کرده اند.
 
بر این اساس گروههای مخالف دولت فرانسه خواهان تجدید نظر سارکوزی درباره قانون اصلاح سن بازنشستگی هستند. "مارتین اوبری" از جمله رهبران جناح اپوزیسیون می گوید راه حل این مشکل در تشکیل نشستی مشترک با مخالفان از سوی دولت است.
 
گفتنی است از مدتها پیش اعتراضاتی در پاریس برای مخالفت با افزایش سن بازنشستگی صورت می گرفت، اما مقامات دولتی و اتحادیه های کارگری بر این باورند که اعتراضات هم اکنون سراسر کشور را فرا گرفته و میزان و حجم آن از اعتراضاتی که اوائل امسال صورت می گرفت، بیشتر است.
کد خبر 1172170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha