آلمان خواستار افزایش همکاری های دو جانبه با مالزی شد

آلمان خواستار افزایش همکاری های دو جانبه با مالزی شد

کوالالامپور - دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان صبح امروز پنجشنبه در ملاقات با همتای مالایی خود خواستار افزایش روابط دوجانبه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، در این ملاقات که در دفتر نخست وزیری مالزی برگزار شد، نمایندگان هر دو کشور در خصوص روابط دوجانبه و افزایش معاهدات اقتصادی و تجاری در صنایع فناوری پیشرفته مذاکره کردند.

بادن- وورتمبرگ سومین ایالت بزرگ از 16 ایالت آلمان است که در جنوب این کشور قرار دارد، این ایالت یکی از ثروتمندترین مناطق اروپا به شمار می رود که نرخ بیکاری در آن از قدیم پایین بوده است.

صنایع خودروسازی، تکنولوژی پزشکی، هوافضا، صنایع داروسازی و فناوری زیستی، از مهمترین فعالیت های اقتصادی این ایالت در آلمان محسوب می شوند.

صادرات مالزی به بادن- وورتمبرگ تا ماه سپتامبر سال جاری به 604 میلیون یورو رسید این درحالیست که واردات از این ایالت به مالزی تنها 341 میلیون یورو بوده است.

همچنین در 9 ماهه اول سال 2010 نیز بیش از 703 دانشجوی مالزی برای ادامه تحصیل به آلمان سفر کردند، در این میان بادن- وورتمبرگ با داشتن  237 دانشجو در زمینه مهندسی، بیشترین تعداد دانشجویان مالایی در آلمان را به خود اختصاص داده است.

بادن- وورتمبرگ ایالتی است که برخی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاههای آلمان در آن قرار دارد. قرار است استفان ماپوس بعد از سفر 4 روزه خود به مالزی، سنگاپور و ویتنام روز جمعه به المان بازگردد.

یک گروه یکصد و 50 نفره از بازرگانان به منظور ارتقاء همکاری در زمینه صنایع فناوری پیشرفته وی را همراهی می کنند.

کد خبر 1194062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha