۴ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۳۲

اجلاس اوآنا - استانبول/

خبرگزاریهای "مهر" و "کیودو" ژاپن قرارداد همکاری منعقد کردند

خبرگزاریهای "مهر" و  "کیودو" ژاپن قرارداد همکاری منعقد کردند

استانبول - خبرگزاری مهر: خبرگزاری مهر از ایران و خبرگزاری "کیودو" ژاپن در حاشیه مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه (اوآنا) در استانبول قرارداد همکاری منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استانبول، "رضا مقدسی" مدیرعامل خبرگزاری مهر و "شیگیوکی یوشیدا" نماینده رسمی مدیرعامل خبرگزاری "کیودو" ژاپن با هدف گسترش تعاملات خبری، فنی، آموزشی و پژوهشی قرارداد همکاری منعقد کردند. 

بر اساس این قرارداد که در حاشیه چهاردهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه (اوآنا) در هتل مرمر استانبول منعقد شد، طرفین به همکاری در تبادل خبر و تعامل در زمینه نیروی انسانی، تکنولوژی و آموزشهای خبری با یکدیگر متعهد شدند.  

خبرگزاری "کیودو" در سال 1945 تاسیس شده و به سه زبان رسمی دنیا یعنی انگلیسی، چینی و ژاپنی به انتشار اخبار می پردازد. این خبرگزاری ژاپنی با داشتن 50 میلیون مشترک تاثیرگذارترین خبرگزاری آسیا و بزرگترین و مهمترین خبرگزاری ژاپن محسوب می شود.

رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر و شیگیوکی یوشیدا نماینده رسمی مدیرعامل خبرگزاری کیودو

کیودو سازمانی تعاونی غیرانتفاعی است و بیش از 1000 خبرنگار در آن مشغول به کارند. 52 دفتر داخلی دارد و 43 دفتر برون مرزی دارد. با 70 خبرگزاری خارجی توافقنامه همکاری امضا کرده و روزانه  300 عکس و گرافیک، 28000 سطر خبری فقط به  زبان ژاپنی خروجی دارد.

خبرگزاری مهر تا کنون با بیش از 16 خبرگزاری معتبر جهان از جمله "ترند" آذربایجان، "شینهوا" از چین، "یونهاپ"کره جنوبی، "کیودو" ژاپن، "برناما" از مالزی، "آنتارا" از اندونزی، "جیهان" ترکیه، "سانا" از سوریه، "مونتسامه" مغولستان، "آوا" ازافغانستان، "ای پی پی" از پاکستان و"پیرولی" از گرجستان و ...  قرارداد همکاری امضا کرده است.

کد خبر 1198268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha