۱۸ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۱۱

23 هزار کودک خراسان جنوبی علیه فلج اطفال واکسینه می شوند

23 هزار کودک خراسان جنوبی علیه فلج اطفال واکسینه می شوند

بیرجند - خبرگزاری مهر: مسئول اجرایی ایمن سازی فلج اطفال در خراسان جنوبی گفت: 23 هزار کودک در این استان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند.

مجید شایسته در گفتگو با خبرنگار مهر در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به اینکه اپیدمی فلج اطفال و گسترش موارد ابتلا به این بیماری امسال در کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و تاجیکستان مشاهده شده است و احتمال ورود این بیماری به کشور و به ویژه مناطق مرزی وجود دارد، 23 هزار کودک در استان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند. 

وی با بیان اینکه طرح کشوری ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر و مرزی مناطق گرمسیری طی دو مرحله در خراسان جنوبی اجرا می شود، پوشش ایمن سازی فلج اطفال را در استان بالای 95 درصد اعلام کرد.

مدیر گروه تخصصی بیماریهای مرکز بهداشت خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال وقوع و گسترش اپیدمی فلج اطفال در تاجیکستان و افزایش موارد بیماری در پاکستان و... خطر روز افزون ورود مجدد بیماری را در کشور افزایش داده است. 

شایسته عنوان کرد: سال گذشته، تشدید برنامه های مراقبتی و اجرای موفق ایمن سازی های تکمیلی در استان با ارتقای کیفیت مراقبت بیماری و دستیابی به شاخص های تعیین شده کشوری با همان پوشش ایمن سازی بالای 95 درصد، همراه بوده است.

وی زمان اجرای این طرح را در دو نوبت عنوان کرد و بیان داشت: نوبت اول از 18 تا 21 دی ماه جاری و نوبت دوم از 23 تا 26 بهمن ماه سال جاری در سطح استان اجرا خواهد شد. 

به گفته وی از جمله مناطقی که در خراسان جنوبی زیر پوشش طرح قرار می گیرند، شهرستان های مرز شرقی استان شامل نهبندان، سربیشه، درمیان و بخش های مرزی شهرستان قاینات است. 

شایسته مهاجران خارجی را که در اردوگاه ها یا خارج از اردوگاه ها اقامت دارند از دیگر گروه های هدف اجرای طرح در استان برشمرد و افزود: مناطق زیر پوشش تیم های سیار استان هم در این طرح واکسینه خواهند شد، ضمن این که تمام خانوارهای ساکن در کلنی ها و محل تجمع عمده مهاجران خارجی از دیگر گروه های هدف این طرح کشوری در استان هستند. 

وی ادامه داد: تمام کودکان زیر پنج سال که همراه با مادران خود در زندان های استان اقامت دارند، نیز مشمول این طرح خواهند شد. 

شایسته به نیروی انسانی اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی اجرای عملیات ایمن سازی را مدیران اجرایی، ناظران اجرای طرح، کارشناسان و کاردان های بهداشتی، تیم های سیار و بهورزان تشکیل می دهند که شامل 243 تیم و 500 نفر است. 

وی از تشکیل کمیته های استانی و شهرستانی و سازمان دهی نیروهای مجری طرح خبر داد و گفت: اطلاع رسانی و آموزش مردم در زمینه فواید واکسیناسیون فلج اطفال و گزارش فوری موارد فلج ناگهانی به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی از اهداف این طرح است که در همه شهرستان های استان در حال انجام است. 

مسئول اجرایی ایمن سازی فلج اطفال در خراسان جنوبی در پایان در خصوص جمعیت هدف این طرح کشوری در استان، یادآور شد: بیشتر از 30 درصد کودکان کمتر از پنج سال و تمام کودکان کمتر از پنج سال اتباع خارجی در استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و در هر مرحله، 23 هزار کودک در استان علیه این بیماری واکسینه می شوند.

کد خبر 1227105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha