۹ بهمن ۱۳۸۹، ۱۲:۱۶

حجت الاسلام اسدی:

آسیب رساندن به بدن در عزاداری ها نوعی جهل است

آسیب رساندن به بدن در عزاداری ها نوعی جهل است

مشهد - خبرگزاری مهر : رئیس اداره فرهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آسیب رساندن به بدن در عزاداری ها نوعی جهل است که با اقدامات فرهنگی انجام شده این مقوله کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام اسد الله اسدی در همایش عزاداران نمونه خراسان رضوی که در فرهنگ سرای غدیر این شهر جمعه شب برگزار شد افزود: آفت های گفتاری، رفتاری که ریشه در اغراض و نیت ها دارد از مهم ترین معضلات و آفت های هیئت های مذهبی است.

وی افزود: بخشی ازآسیب هایی که ریشه در اغراض و نیت ها دارد در نتیجه کمی مطالعه و دخالت دشمنان شکل گرفته که باید با بینش و درک  صحیح از آن جلوگیری کرد.

وی با بیان آفت های گفتاری هیأت های مذهبی، تصریح کرد: آسیب های گفتاری که بیشتر متوجه ذاکرین اهل بیت است و بیشتر تحریف های لفظی، غلو و به کار بردن الفاظ ذلت آور را شامل می شود که باید برای مقابله با آن چاره اندیشی کرد.

حجت الاسلام اسدی افزود: آسیب های رفتاری، مانند صدمه رساندن به بدن در حدی که خون از آن جاری شود، توسط هیچ یک از علما و فقها تأیید نشده است و نوعی جهل است که در سال های اخیر با توجه به اقدامات فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

وی به ویژگی یک عزاداری مطلوب اشاره کرد اذعان داشت: مسجد محوری، روحانی محوری و محتوا محوری نشان دهنده یک عزاداری مطلوب است که باید در راس تمام برنامه های مجالس مذهبی و عزاداری قرار گیرد.

رئیس اداره امور فرهنگی سازمان تبلیغات خراسان رضوی، تاکید کرد: هیئت های مذهبی باید در راستای ارتقای بینش و معرفت  مخاطب عمل کنند و جوانان را با اخلاق حسینی آشنا سازند.

کد خبر 1241463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha