۸ اسفند ۱۳۸۹، ۹:۴۵

بهزاد به مهر خبر داد:

تغییر در تعرفه‌های برق گرمسیری/ دوره گرما از اول خرداد تا 15 شهریور

تغییر در تعرفه‌های برق گرمسیری/ دوره گرما از اول خرداد تا 15 شهریور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد: با مصوبه هیئت وزیران، تعرفه‌های برق گرمسیری استان گلستان تغییر یافت.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر از مصوبه هیئت وزیران برای تغییر در تعرفه‌های گرمسیری استان گلستان خبرداد و گفت: 
تعرفه گرمسیری برای تمامی بخش‌ها و نقاط استان گلستان از اول خرداد 89 تا 15 شهریور امسال به مدت 108 روز در نظر گرفته شده است که پیش از این، از اول تیر تا پایان شهریور به مدت 93 روز در نظر گرفته می‌شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی این اقدام دولت را گامی در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان گلستانی دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، تغییر تعرفه گرمسیری استان گلستان که مورد درخواست مردم و مسئولان این استان بود، به تصویب هیئت وزیران رسید. در این میان، وزیر نیرو نیز این مصوبه را برای اجرا به استان گلستان ابلاغ کرده است.

وی تصریح کرد: شهرستان آق‌قلا که تا پیش از این مشمول تعرفه 4 گرمسیری با الگوی مصرف ماهانه 500 کیلووات ساعت بود، مشمول تعرفه 3 گرمسیری با الگوی مصرف ماهانه یکهزار کیلووات ساعت شده است.

این مصوبه دولت بعد از آن بود که در تابستان سال 89، قبوض برق استانهای شمالی کشور با ارقام نجومی در دوره اخیر، مردم این استانها را شوکه کرده بود.

هم اکنون 5 منطقه نرخ برق در کشور وجود دارد که شامل منطقه عادی، گرم1، گرم2، گرم3 و گرم 4 است. بر این اساس در مناطق عادی الگوی مصرف برق در زمستان 200 کیلووات ساعت و در تابستان 300 کیلووات ساعت است. بنابراین متوسط الگو در مناطق عادی 250 کیلووات ساعت محاسبه می شود.اما در مناطق گرمسیر، بعضا الگوی مصرف تا 1000 کیلووات ساعت در هر ماه نیز محاسبه می شود.

کد خبر 1262296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha