۱۶ فروردین ۱۳۹۰، ۱۰:۵۷

در مسکو مطرح شد:

تاکید ایران و روسیه بر ایجاد ثبات در افغانستان/ بررسی راه های همکاری

تاکید ایران و روسیه بر ایجاد ثبات در افغانستان/ بررسی راه های همکاری

رئیس ستاد افغانستان وزارت خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان بر لزوم ایجاد ثبات در افغانستان و همکاری مشترک در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پاک آیین رئیس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با زمیرنبی یویچ کابلاوف نماینده رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های کشورهای عضو و ناظر شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاریهای مشترک در زمینه ، مبارزه با تروریسم ، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دیگر همکاریها به منظور تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان تاکید بعمل آوردند.

رئیس ستاد امور افغانستان وزارت امور خارجه ایران با اشاره به طیف وسیع مشترک در جهت نگاه ایران و روسیه در امور افغانستان به ویژه در زمینه مقابله با تولید و قاچاق موارد مخدر ، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی وبرقراری صلح و ثبات درآن کشور بر اهمیت برنامه ریزی مشترک برای تعمیق روابط میان ایران و روسیه به ویژه در امور افغانستان تاکید کرد.

نماینده رئیس جمهور روسیه با اشاره به شرایط افغانستان و استقبال از روند رو به توسعه همکاری میان دو کشور در زمینه برقراری امنیت در منطقه و افغانستان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، آمادگی کشورش را جهت تقویت مناسبات و رایزنی های مستمر در امور افغانستان با ایران ابراز کرد.

کد خبر 1281833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha