۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۰۲

ویژه طلاب غیر ایرانی/

دوره آموزش مفاهیم قرآن به زبان اردو برگزار شد

دوره آموزش مفاهیم قرآن به زبان اردو برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم از برگزاری دوره های آموزشی مفاهیم قرآن به زبان اردو و سندی برای طلاب غیرایرانی در قم خبرداد.

عبدالرضا شریفی در گفتگو با مهر گفت: این دوره‌ها خردادماه امسال با همکاری تشکل قرآنی اداره‌ التنزیل پاکستان و با حضور 30 نفر از طلاب غیر ایرانی اردو زبان در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی اظهار داشت: 13 نفر  در دوره مفاهیم قرآن به زبان سندی و 15 نفر در دوره اردو حضور داشتند و این دوره طی 15 جلسه برگزار شد.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزاری دوره آموزشی قرآن به صورت چهره به چهره را یکی دیگر از برنامه های این مجتمع دانست و تاکیدکرد: این دوره نیز از سال قبل آغاز شد و تا نیمه خرداد ماه امسال ادامه یافت.

شرکت 250 طلبه غیرایرانی در طرح چهره به چهره

وی اظهارداشت: در این دوره که با تاکیدات حجت الاسلام قرائتی برگزار شد  250 طلبه از آن بهره‌مند شدند.

شریفی اضافه کرد: این طرح در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و تثبیت، صوت و لحن و تجوید مقدماتی برگزار شده است.

وی برگزاری دوره آموزش غیرحضوری صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را از دیگر برنامه‌های این مجتمع عنوان کرد و گفت: دومین دوره آموزشی غیرحضوری با حضور 61 طلبه غیرایرانی از کشورهای سریلانکا، نیجریه، هندوستان، پاکستان، افغانستان و ... برگزار شد.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی همچنین از اجرای طرح "ساده‌ترین روش آموزش تجوید" برای طلاب غیرایرانی خبرداد و افزود: این طرح از هفتم خردادماه آغاز شده است و 20 جلسه ادامه  می یابد.

حضور 300 طلبه در طرح آموزش تجوید

وی با اشاره به حضور 300 طلبه غیرایرانی در این دوره افزود: این دوره آموزشی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر و از ساعت 13 و 40 دقیقه تا 14 در مسجد مجتمع آموزش امام خمینی برگزار می‌‌شود.

شریفی اضافه کرد: این دوره در 20 جلسه 20 دقیقه‌ای برگزار و شرکت‌کنندگان در این دوره، دوره کامل تجوید مقدماتی را فراخواهند گرفت و آشنایی فراگیران با تجوید قرآن کریم، تثبیت آموخته‌های گذشته فراگیران و ارتقای رتبه شهریه و تبلیغ از جمله اهداف برگزاری این دوره است.
 

کد خبر 1334303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha