۲۸ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۳۵

800 پایگاه تابستانی توسط آموزش و پرورش کردستان برپا می شود

800 پایگاه تابستانی توسط آموزش و پرورش کردستان برپا می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان از فعالیت 800 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار عرفانی نسب ظهر شنبه در سومین جلسه ستاد استانی بهبود و اعتلای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استان کردستان اظهار داشت: 800 پایگاه و مراکز تابستانی به منظور بهبود و اعتلای اوقات فراغت دانش آموزان استان کردستان در تابستان سال جاری فعالیت می کنند.

وی گفت: مهمترین دغدغه مسئولان وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان است که فصل تابستان از این امر مستثنی نیست و به همین دلیل با برپایی پایگاه های اوقات فراغت برنامه ریزی جامعی برای این مهم در سطح استان انجام می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اوقات فراغت دانش آموزان را از مهمترین دغدغه های خانواده ها و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به خصوص در فصل تابستان دانست و گفت: فرا رسیدن فصل تابستان فرصتی است که فعالیت های پرورشی به شکلی متنوع و جذات تر از فعالیت های رسمی و متناسب با نیازهای جسمی، روحی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان به اجراء درآید.

عرفانی نسب بیان کرد: باید شرایط مناسبی را برای دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در فصل تابستان مهیا کرد تا با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح آن درجهت شناسائی، پرورش و شکوفائی استعدادها تلاش کرده و زمینه رشد اعتقادی، فرهنگی و اجتمائی دانش آموزان عزیز را فراهم کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تبیین و تشریح دستور العمل وزارت آموزش و پرورش در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: رویکرد فعالیت ها باید اعتلایی و بهبودی باشد که این امر مستلزم برنامه ریزی مناسب، پیگری و نظارت است.

در ادامه این جلسه روسای ادارات و گروه ها نیز به تشریح برنامه ها ی حوزه ی کاری خود پرداختند و همچنین معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق تابعه ی استان نیز گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در خصوص بهبود اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان90 و برنامه ریزی طرح مشارکت دانش آموزان در فعالیت های عمرانی فضاهای آموزشی وپرورشی طرح هجرت 3 را ارائه کردند.

فعالیت های تابستانی آموزش و پرورش کردستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سال جاری شامل فعالیت 200 کانون، مدرسه و مجتمع های ورزشی، تعداد 209 مدرسه قرآن کریم و 350 عرصه برای اجرای طرح هجرت سه خواهد شد.

کد خبر 1337960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha