۵ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷

محمدی: با داستان کوتاه تسویه حساب کرده‌ام

محمدی: با داستان کوتاه تسویه حساب کرده‌ام

کامران محمدی که به زودی دومین رمانش با نام «بگذارید میترا بخوابد» منتشر می‌شود از خداحافظیش با دنیای داستان کوتاه خبر داد.

کامران محمدی نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: رمان «بگذارید میترا بخوابد» دومین رمان از سه‌گانه رمان‌هایم است که به زودی توسط نشر چشمه به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: تقریبا 7 سال است که داستان کوتاه ننوشته‌ام. در واقع با چاپ مجموعه «قصه‌های پری‌وار و داستان‌های واقعی» در سال 88 با چاپ همه داستان‌های مینیمالم، با دنیای داستان کوتاه تسویه حساب کردم و از آن زمان نوشتن یک سه‌گانه رمان را آغاز کردم.

وی افزود: «آنجا که برف‌ها آب نمی‌شوند» اولین قسمت از این سه‌گانه بود که زمستان 88 منتشر شد و «بگذارید میترا بخوابد» دومین کتاب از این سه‌گانه است که در حال حاضر در مرحله طراحی جلد است. قرار بر این بود که جلد اول از سه‌گانه سال 88 منتشر شود و جلد دوم در سال 89 به بازار بیاید و جلد سوم سه‌گانه با نام «اینجا باران صدا ندارد» در سال 90 منتشر شود اما با توجه به روند صدور مجوز چاپ، اعطای مجوز «بگذارید میترا بخوابد» با تاخیر روبرو شد و از زمستان 89 به بهار 90 موکول شد. در نتیجه این کتاب به نمایشگاه کتاب تهران نرسید.

محمدی گفت: پس از نرسیدن کتاب به نمایشگاه، دیگر عجله‌ای در کار نبود و کارهای کتاب را با فراغ بال دنبال کردیم که به نظرم حاصل آن، چند هفته دیگر در قالب یک رمان 140 صفحه‌ای که به لحاظ محتوایی، شباهت‌هایی با «آنجا که برف‌ها آب نمی‌شوند» دارد، در بازار کتاب خواهد بود.

این نویسنده افزود: در حال حاضر مشغول ویرایش «اینجا باران صدا ندارد» هستم و یک نکته‌ای که درباره این سه‌گانه لازم می‌دانم بگویم این است که بسیاری سه‌گانه را آثار به هم مربوط تلقی می‌کنند. در حالی که من اسم این سه‌گانه را سه‌گانه فراموش‌شدگان گذاشتم و عقیده دارم که سه‌گانه لزوما به معنی سه داستان پشت سر هم نیست. این آثار، در واقع به لحاظ محتوایی و ساختار دارای شباهت‌هایی هستند.

نویسنده مجموعه داستان «خدا اشتباه نمی‌کند» در پایان اشاره کرد: هر سه رمان، سه بخشی هستند و هر بخش در واقع یک روز است. این بخش‌ها به فصل‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. مضامینی که در این سه‌گانه برایم در الویت پرداخت بوده، عبارتند از فراموشی، خاطره، عشق و خیانت. خواستم در این سه‌گانه این موضوعات را بررسی کنم و به فهم بهتری از آن‌ها برسم.

کد خبر 1344252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha