۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۲۲

حاشیه‌های "هفت"/

نقد مثبت فراستی بر "ورود آقایان ممنوع"/ تهرانی در فیلم فتحی بازی می‌کند

نقد مثبت فراستی بر "ورود آقایان ممنوع"/ تهرانی در فیلم فتحی بازی می‌کند

برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته اختصاص به یادی از مرحوم خسرو شکیبایی و همچنین نقد و بررسی فیلم سینمایی "ورود اقایان ممنوع" داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین بخش برنامه سینمایی"هفت" شب گذشته 31 تیرماه اختصاص به یادی از مرحوم خسرو شکیبایی بازیگز برجسته سینمای کشور داشت. در این بخش صحنه‌هایی از سریال "خانه سبز" و فیلم‌های سینمایی"هامون"، "خواهرن غریب"، " اتوبوس شب"،" چه کسی امیر را کشت"، " سالاد فصل" و... به یاد شکیبایی پخش شد.

همچنین نماهنگی در ارتباط با فیلم‌هایی که شکیبایی دوبله کرده بود پخش شد. نظرسنجی برنامه نیز اختصاص به، به یادماندنی‌ترین بازی مرحوم شکیبایی از میان فیلم‌های "هامون"، " یک بار برای همیشه"،"کیمیا"،" کاغذ بی‌خط"، سالاد فصل"، " اتوبوس شب" و "دست‌های خالی" داشت که فیلم "هامون" بیشترین رای را بدست آورد.

مشکل دریافت مالیات از هنرمندان بحثی بود که در برنامه به آن پرداخت شد. در این رابطه صحبت‌های منوچهر محمدی سخنگوی شورای عالی تهیه‌کنندگان در ارتباط با معافیت مالی هنرمندان پخش شد. همچنین گفتگوی تلفنی با محمد علیزاده اهوازی مدیر کل دفتر خدمات مودیان مالیاتی صورت گرفت.

وی در این گفتگو اعلام کرد: از سال 81 قرار بر این بوده از طرف زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های سینمایی تعریف شده و گستره کاری آنها مشخص شود. بنابراین حتما شخصیتهای حقیقی و حقوقی با توجه به تبصره‌های سازمان مالیاتی باید اظهارنامه‌های مالیاتی پر کنند.

آیتم "هفت چهره" بخش جدید برنامه"هفت" بود که اختصاص به هفت هنرمند سینما در رشته های مختلف داشت. اصغر فرهادی، علیرضا نادری، محمود کلاری، کارن همایونفر، اصغر شاهوردی، پارسا پیروزفرو هدیه تهرانی هفت چهره این هفته بودند. از نکات قابل توجه نوشتن فیلنامه تازه فیلم مسعود کیمیایی توسط علیرضا نادری، کلید خوردن فیلم جدید اصغر فرهادی با حضور بازیگران بین‌المللی در آلمان و حضور هدیه تهرانی در فیلم "یک چهارشنبه معمولی" به کارگردانی حسن فتحی که قرار است در فرانسه کلید بخورد، بود.

بررسی و نقد فیلم سینمایی" ورود آقایان ممنوع" بخش آخر برنامه "هفت" بود. در قسمت اول ویشکا آسایش بازیگر فیلم مهمان برنامه بود و درباره اولین حضورش در مجموعه" امام علی"(ع) و دیگر تجربیاتش در فیلم‌های مختلف و "ورود آقایان ممنوع" صحبت کرد.

علی سرتیپی تهیه‌کننده فیلم و رامبد جوان مهمان قسمت نقد برنامه بودند. فراستی ابتدای جلسه پس از تعریفی نسبی از فیلم به نقد فیلمنامه پرداخت و اظهار داشت: شخصیت خانم دارابی درطول فیلم در حد یک تیپ باقی می ماند و هیچگاه به شخصیت تبدیل نمی‌شود.

فراستی معتقد بود که باید از گذشته خانم دارابی در فیلم نماهایی به ببیننده عرضه می‌شد تا کاراکتر بیشتر جا بیفتد. وی همچنین به برخی شوخی‌های فیلم که به نظر او درست جانیفتاده و بی‌مزه بودند اشاره کرد وگفت که به مسئله المپیاد بچه‌ها نیز زیاد پرداخت نشده است.

فراستی در تعریف از کارگردانی فیلم گفت: "ورود آقایان ممنوع" به مخاطب احترام می‌گذارد و خودنمایی‌های فیلم‌های دیگر را ندارد. همچنین بازی مانی حقیقی در فیلم بسیار خوب و بهتر از کارگردانی اش است. گفتگوی جیرانی و نیما حسنی نسب با پیمان قاسم‌خانی بخش دیگر برنامه بود. پیش تولید و پس ازتولید وهمچنین هفت روز در هفته نیزبخش‌های دیگر برنامه این هفته "هفت" بود.
کد خبر 1364784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha