۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۹:۱۳

صیادی:

توسعه فرهنگی مقدم بر فرهنگ توسعه است

توسعه فرهنگی مقدم بر فرهنگ توسعه است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی و فرهنگ توسعه باید متناسب باهم پیش برود، گفت: توسعه فرهنگی مقدم بر فرهنگ توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، پری صیادی یکشنبه شب در نشستی با دانشجویان و فعالان بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد بندرعباس تصریح کرد: ما در استانی هستیم که از نظر توسعه در حال پیشرفت است بنابراین وظیفه تک تک دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی و اجرایی این است که با همفکری یکدیگر تلاش کنند تا در این سیر رشد و توسعه، جوانان دچار تاخر فرهنگی نشوند.

وی در ادامه افزود: انقلاب پیامبر اکرم (ص) که یک انقلاب فرهنگی بود، الگویی است که نتیجه آن شکل گیری انقلاب اسلامی در کشور ما بوده و امروز آثار این انقلاب و تمدن اسلامی در دنیا به صورت جنبشهای مختلف در بیداری اسلامی ظاهر شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: باید تلاش کنیم با مشارکت و همکاری متقابل و دو جانبه، استان هرمزگان را به دروازه  صدور فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تبدیل کنیم زیرا این استان در یک منطقه مهم استراتژیک در خلیج فارس قرار دارد و دارای بهره مندیهای فراوانی است که باید از این فرصتها و پتانسیلها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جوانان و دانشجویان هرمزگانی باید نماینده شایسته ای برای انقلاب، امام راحل (ره)و شهدا باشند، بیان داشت: دانشجویان و فعالان دانشگاهی باید کمک کنند تا خدماتی که از اهداف اسلام و نظام اسلامی و از وظایف ما در نهادهای دولتی است، تقویت شده و بهتر از گذشته تحقق یابد.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان عنوان کرد: تمام تلاش افسران جنگ نرم و مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان باید به گونه ای باشد که با مشاکت و همفکری یکدیگر اهداف نظام اسلامی محقق شود، هدف اصلی در این مشارکت و همفکری ها نیز باید تلاش در جهت رفع مشکلات مردم استان با استفاده از کار صادقانه و عاشقانه باشد.

صیادی فرهنگ سازی در جهت شناسایی بیشتر هویت اسلامی- ایرانی، نهادینه شدن ارزشهای انقلاب اسلامی بر پایه مکتب فکری امام (ره)و مقام معظم رهبری، کمک به توسعه ورزش بانوان در دانشگاه ها و برنامه های ورزشی خوابگاه های دختران دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مطالعات زنان و خانواده برای استادان زن و اجرای طرح مشاوران دانشگاه ها را بخشی از برنامه های کارگروه های مختلف امور بانوان عنوان کرد.

در این نشست که با هدف استفاده از تخصص دانشجویان و همکاری دو سویه در حوزه امور بانوان استانداری برگزار شد، دانشجویان بر تقویت فرهنگ بومی زنان هرمزگان، حمایت از طرح های پژوهشی، گروه های تئاتر و ورزش دانشجویان دختر، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت زنان و دختران جوان و دانشجو و توسعه فضای مجازی با به کارگیری استادان برجسته و متعهد توسط حوزه امور بانوان استانداری تاکید کردند و با توجه به تخصص هایشان در جهت  پیشبرد اهداف این دفتر قول همکاری دادند.

کد خبر 1435008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha