۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۷:۵۶

اخبار تجسمی/

افتتاح نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری و برنامه‌های هنری تهران در دهه فجر

افتتاح نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری و برنامه‌های هنری تهران در دهه فجر

افتتاح سومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری در خانه هنرمندان و اجرای بیش از 390 برنامه فرهنگی هنری در شهر اهران به مناسبت دهه فجر از اخبار تجسمی امروز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری عصر جمعه ۱۴ بهمن ماه با حضور معدنی پور؛ مدیر کل اداره امور بانوان شهرداری تهران و رسول زاده؛ رئیس اداره کل هنر امور بانوان شهرداری تهران در خانه هنرمندان افتتاح شد.

سومین نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری ۱۴ بهمن ماه در نگارخانه های پاییز، زمستان و تابستان افتتاح شد.

این نمایشگاه در پنج بخش اصلی زنان و زندگی شهری، زنان، دین و اخلاق، زنان و زندگی اجتماعی، زنان و خانواده و زنان و تعلیم و فرهنگ برگزار شده است. بخش ویژه این نمایشگاه موضوع زن، کودک وزندگی شهری است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ بهمن ماه در خانه هنرمندان برپا خواهد بود.


اجرای بیش از 280 ویژه برنامه فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر

 همزمان با سی و سومین فجر انقلاب اسلامی، علاوه بر اجرای 100 ویژه برنامه مرتبط با این ایام، بیش از 280 ویژه برنامه از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها در قالب 23 نمایشگاه، 33 برنامه آموزشی، 15 اجرای هنری، 28 نشست ادبی، 55 برنامه ترکیبی، 34 برنامه مذهبی، 56 نشست موضوعی، 26 مسابقه، 9 نمایش سینمایی و شش برنامه گردشگری برگزار می‌شود.
 
نمایشگاه کلاژ خط نگاره تا 21 بهمن در گالری شماره دو فرهنگسرای ارسباران، نمایشگاه گروهی تابلوهای پارچه‌ای تا پایان هفته در نگارخانه اندیشه، کتابت قرآن به خط کوفی حجازی تا 20 بهمن در فرهنگسرای قرآن و نمایشگاه پتینه کاری باران وحی از 20 بهمن در فرهنگسرای بهمن از جمله برنامه‌های نمایشگاهی این هفته است.
 
نشست مثنوی شناسی 17 بهمن در فرهنگسرای ملل، نشست خانه ترانه 20 بهمن در فرهنگسرای ارسباران، شاهنامه خوانی 19 بهمن در فرهنگسرای فردوس و شب شعر طنز به رسم خنده20 بهمن در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
 
کارگاه نقاشی نابینایان نیز در تاریخ‌های 19 و 20 بهمن در فرهنگسرای ابن‌سینا، کارگاه کانون تئاتر فرهنگسرای هنگام در تاریخ 16 بهمن‌ماه و کارگاه داستان‌نویسی این فرهنگسرا در تاریخ 18 بهمن و کارگاه فیلمنامه نویسی 17 بهمن در فرهنگسرای بهمن از جمله برنامه‌های آموزشی هفته جاری است.
 
نشست یک کتاب یک نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب با حضور مترجم 16 بهمن در کتابخانه امید برگزار می‌شود.
 
نشست‌های طب ایرانی- اسلامی 16 بهمن در خانه فرهنگ گل‌ها، بررسی زندگینامه و آثار اساتید کهن خط نستعلیق 16 بهمن در فرهنگسرای شفق و نشست بررسی تاریخ هنر نقاشی در ایران 19 بهمن در فرهنگسرای شفق برپا خواهد شد.
کد خبر 1525171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha