۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۷:۰۳

حاجی بابایی:

معلمان متخصص در کشور تربیت می‌شوند/ جذب 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان

معلمان متخصص در کشور تربیت می‌شوند/ جذب 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان

یزد - خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود معلمان متخصص در کشور گفت: به زودی نیاز آموزش و پرورش همه استانها به ویژه یزد به معلمان متخصص برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر دوشنبه در گردهمایی سه هزار نفری فرهنگیان استان یزد اظهار داشت: در استان یزد دو دانشگاه پردیس دخترانه و پسرانه ایجاد می‌شود که دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل خواهند کرد تا نیاز آموزش و پرورش به معلم متخصص در آینده برطرف شود.

وی از تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان در کشور خبر داد و بیان داشت: این دانشگاه با هدف تربیت معلمان متخصص ایجاد می شود.

حاجی بایایی عنوان کرد: سال آینده 25 هزار دانشجو در این دانشگاه جذب می‌ شوند که به طور قطع این تعداد، نخبگانی هستند که به زودی وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند.

وی ادامه داد: فارغ‌ التحصیلان دانشگاه ویژه فرهنگیان معلم هستند و در بدنه آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد.

حاجی بابایی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، در آموزش و پرورش کارمند وجود ندارد افزود: همه نیروها در آموزش و پرورش اعم از مدیر، نیروی خدماتی و کارکنان اداری معلم تلقی می ‌شوند.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به رتبه ‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: نگاه و رفتار به معلم باید با سایر کارمندان دولت متفاوت باشد.

حاجی‌ بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بیانیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مبانی قرآنی تدوین شده است.

وی با اشاره به بیانیه سند تحول بنیادین افزود: هدف اجرایی سند تحول بنیادین دستیابی دانش‌‌آموزان به مرتبه‌ای از حیات طیبه است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس چشم ‌انداز 1404 ایران باید رتبه اول علمی را در منطقه و در سطح جهان داشته باشد که این امر نیز در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین مدرسه در چشم‌ انداز 1404 تعریف شده است، اظهار داشت: مهمترین ماموریت سند تحول بنیادین،ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان است.

حاجی‌ بابایی با تاکید بر تلاش دو سال گذشته وزارتخانه در ایجاد زیرساخت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، عنوان کرد: معلمان و فرهنگیان باید کمر همت ببندند تا به آموزش و پرورشی که مدنظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم.

کد خبر 1528475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha