۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۰:۳۱

اخبار استان مرکزی/

توسعه طبیعت‌گردی در تالاب میقان/ مرمت اماکن تاریخی آشتیان و خمین

توسعه طبیعت‌گردی در تالاب میقان/ مرمت اماکن تاریخی آشتیان و خمین

اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: توسعه طبیعت‌گردی کویر و تالاب میقان با محوریت پرنده‌نگری و گردشگری روستایی در دستور کار میراث ‌فرهنگی استان مرکزی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رضوانی با بیان اینکه، توسعه طبیعت‌گردی کویر و تالاب میقان با محوریت پرنده‌نگری و گردشگری روستایی در دستور کار میراث ‌فرهنگی استان مرکزی قرار گرفت، افزود: این توسعه با تاکید بر گردشگری مسوولانه، حفاظت از محیط زیست و عرصه‌های منابع طبیعی و با محوریت پرنده‌نگری و پیاده‌روی در قره‌داغ‌های تالاب میقان انجام خواهد شد.

وی گفت: تالاب میقان از چند ظرفیت متفاوت برخوردار است که هر یک به‌تنهایی دارای ارزش‌های زیست‌محیطی شایان توجه‌اند و در کنار یکدیگر یک مجموعه کامل طبیعت‌گردی را ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وجود عرصه‌های آبی در این تالاب، وجود املاح سولفات سدیم در سطح بسیار وسیع، مهاجرت درناها از شهریور تا فروردین به این تالاب و وجود پلیکان و کاکایی در طول سال در این تالاب بسیار درخور توجه است.
 
اجرای طرح مرمت آثار تاریخی خمین

رضوانی اضافه کرد: طرح مرمت اضطراری ابنیه تاریخی شهرستان خمین با 500 میلیون ریال اعتبار تهیه و اجرا می‌شود.
 
وی افزود: شهرستان خمین با وجود بناها و اماکن تاریخی منحصربه فرد در استان، مورد توجه ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت‌های مرمت و ساماندهی بناها و اماکن تاریخی این شهرستان در سال 91 در نظر گرفته شده است.
 
سرپرست میراث فرهنگی استان مرکزی، با بیان اینکه، ساماندهی گورستان‌های ارامنه روستای لیلیان نیز در سال 91 با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال انجام خواهد شد، افزود: تکمیل عملیات مرمت قلعه سالار محتشم و امامزاده اسماعیل یوجان(ع) در شهرستان خمین از برنامه‌هایی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 91 اجرا می‌کند.
 
اجرای طرح مرمت آثار تاریخی آشتیان
 
رضوانی در ادامه ازاجرای طرح‎های مرمتی و استحکام‌بخشی در شهرستان آشتیان خبر داد و گفت: پروژه‌های مرمتی شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در سال 91 اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه، تهیه طرح و مرمت‌ اضطراری ابنیه تاریخی شهرستان با اعتبار 300 میلیون ریال انجام خواهد شد، افزود: مرمت حمام روستای سیاوشان و مرمت و استحکام‌بخشی بقعه بی‌بی شهربانو نیز از برنامه‌هایی است که در این شهرستان اجرا خواهد شد.
 
سرپرست میراث فرهنگی استان مرکزی تکمیل و تجهیز موزه شهرستان در منزل تاریخی معتمدالایاله با 100 میلیون ریال اعتبار انجام می‌شود، گفت: عملیات مرمت منزل میرزا حسن آشتیانی یکی از بناهای تاریخی شهرستان، امسال با 300 میلیون ریال اعتبار تکمیل خواهد شد
 
کد خبر 1592036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha