۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳

صافدل:

وفاداری به مصرف کننده شرط ماندگاری در بازار است

وفاداری به مصرف کننده شرط ماندگاری در بازار است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: وفاداری به مصرف کننده موجب ماندگاری در بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صافدل ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف نمونه استان بوشهر اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت تلاش‌های بسیار زیادی برای برطرف‌کردن مشکلات تولید کنندگان انجام داده است و باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صادرات در بازارهای جهانی به رقابت بپردازیم.

وی عدم تولید کالاهای بی‌نام و نشان را یکی از ملزومات دست‌یابی به این مهم دانست و اضافه کرد: برای حفظ مشتری و بازار، تحول در خدمات پس از فروش ضروری است و یکی از اصول مهم ماندگاری در بازار توجه به مصرف‌کنندگان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تغییر الگوی نقدینگی با هماهنگی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بورس اشاره کرد و افزود: عرصه اقتصادی نیازمند موفقیت در یک فضای رقابت بین‌المللی است که برای دست یابی به این هدف باید برنامه منسجم، حامیان و اتاق فکر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب تنها 50 واحد تولیدی در استان بوشهر وجود داشت ادامه داد: در حال حاضر بیش از 900 واحد صنعتی در استان بوشهر فعال هستند که این امر بیانگر توجه نظام جمهوری اسلامی به تولیدکنندگان داخلی است.

ایران جزو هفت کشور برتر استخراج ذخائر معدن دنیا است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ظرفیت بالای ایران در کشف و استخراج از معادن اشاره کرد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران جز هفت کشور برتر در مطالعه، کشف، استخراج ذخائر معدن در دنیا است.

صافدل به ظرفیت بالای اقتصادی و بازرگانی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: وجود مناطق اقتصادی بوشهر و منطقه ویژه پارس جنوبی ظرفیت‌های قابل توجهی در استان بوشهر ایجاد کرده که اگر سهم صادراتی استان متناسب با این موفقیت‌ها طراحی کنیم سهم استان بیش از سهم کنونی می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر در کشور به مجهزترین آزمایشگاه‌های مطالعاتی در بخش معدن مجهز هستیم و در تولید سیمان نیز جز هفت یا هشت کشور برتر دنیا هستیم که این موضوع بیانگر ظرفیت بالای کشور در عرصه  صنعت و معدن است.

صافدل به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سالهای اخیر در بخش معدن اشاره کرد و اظهار داشت: متخصصان به کشف معادن در بسیاری از کشورهای امریکای لاتین کمک کرده‌اند و جوانان ایرانی غنی‌ترین معادن طلای ونزوئلا را کشف کردند.

وی از رسیدن ظرفیت تولید سیمان کشور از 1.5 میلیون تن به 13 میلیون تن و قابلیت تولید 21 میلیون تن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور 450 میلیون متر مکعب است که قابلیت تولید 570 میلیون مترمکعب را داریم.

کد خبر 1639684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha