۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹

حجه الاسلام موسوی:

آیه مباهله روشن ترین دلیل حقانیت اهل بیت علیهم السلام است

آیه مباهله روشن ترین دلیل حقانیت اهل بیت علیهم السلام است

کاشان - خبرگزاری مهر: امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اسناد تاریخی اندیشمندان شیعه و سنی گفت: آیه مباهله روشن ترین سند و دلیل بر حقانیت پیامبر معظم اسلام و اهل بیت علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی صبح شنبه در همایش"هادیان بصیر" فرهنگیان کاشان افزود: اجابت دعا شرایط زمان و مکان خاص برای اجابت را می طلبد و زمانی دعا به اجابت می رسد که دعا کننده محبوب خدا باشد.

وی با اشاره به روایتی از عایشه اظهار داشت: پیامبر در مسیر حرکت برای مباهله، آیه تطهیر را می خواند تا مردم بدانند که منظور از این آیه، اهل بیت (ع) هستند.

وی تاکید کرد: خداوند به حکم آفریننده جهان خلقت، نسبت به همه موجودات دو نوع ولایت دارد که هم ولایت تکوینی است و هم ولایت تشریعی را شامل می شود.

به گفته وی، ولایت تکوینی، تصرف در عالم وجود است و اگر ولایت تکوینی نباشد، عالم محکوم به فنا می شود و با ولایت تشریعی، حق قانونگذاری دارد.

وی گفت: ولایت تکوینی خدا به پیامبر می رسد که سه منصب دارد، تبلیغ و رسالت، قضاوت و سرپرستی جامعه به پیامبر می رسد و بعد از او به امامان معصوم علیهم السلام می رسد.

به گفته وی، مردم در انتخاب آزاد و مختارند و از حقوق عمومی مردم است و تجاوز به آن، تجاوز و مصداق ظلم است و به حکم فقه شیعه، هیچکس حق ظلم به دیگران را ندارد.

وی اظهار داشت: پیامبر مشروعیت خود را از جانب خدا گرفته است اما برای اعمال آن، مقبولیت مردم را می خواهد لذا امیرالمومنین علیه السلام، تا زمانی که مردم نخواستند، ولایتش عملی نشد و آن حضرت 25 سال، خانه نشین شد.

وی تصریح کرد: ولایت یعنی سرپرستی جامعه که یک وظیفه است نه پست و مقام و هرگاه مردم بیعت کردند، بر امام واجب است که بپذیرد تا حق را به پا دارد و عدل را اقامه کند.

وی گفت: ولایت از خداست که به دپیغمبر تفویض شده است و بعد به اولی الامر می رسد و سپس به ولی فقیه جامع الشرایط می رسد که ولایتش را از شرع گرفته ولی باید مقبولیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: روشنفکران بی دین و دینداران جاهل، پشت امام علی علیه السلام را شکستند، ناکثین و خواص بی بصیرت، که علی علیه السلام را بدون عدالتش می خواستند و قاسطین که عدالت را بدون ولایت امیرالمومنین می خواستند و این دو گروه همیشه تاریخ اسلام در مقابل ولایت ایستاده اند.

کد خبر 1739752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha