۹ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵

آیت الله محمودی:

مردم ورامین در 10 دی 57 نشان دادند برای دفاع از ولایت خون نثار می کنند

مردم ورامین در 10 دی 57 نشان دادند برای دفاع از ولایت خون نثار می کنند

ورامین - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: مردم ورامین در 10 دی ماه نشان دادند، حاضرند برای دفاع از ولایت و آرمانها خون خود را نثار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه 10 دی ماه مراسم "میثاق با شهدا" صبح شنبه با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، تعدادی از مسئولان ادارات و نهادها و گروهی از مردم شهرستان ورامین در بیت شهید محمد حسین شیرازی از شهدای 10 دی ماه  برگزار شد.

این مراسم به همت ستاد نماز جمعه ورامین هر هفته به‌ مناسبت زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی با عنوان "میثاق با شهدا" و در بیوت شهدای شهرستان ورامین برگزار می شود که این هفته و به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین به دلیل بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 10 دی ماه در بیت شهید شیرازی برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر ضرورت زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: مردم ورامین در 10 دی ماه نشان دادند، حاضرند برای دفاع از ولایت و آرمانها خون خود را نثار کنند.

وی افزود: شکنجه های رژیم بسیار طاقت فرسا بود و جو خفقان بر شهرستان حاکم بود، اما این موارد سبب نشد مردم حتی یک لحظه در پیمودن راه حق و حقیقت دچار لغزش و یا حتی تردید شوند.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه ورامین در آن زمان اداره ساواک داشت، عنوان کرد: مردم این منطقه از 15 خرداد 42 مورد غضب رژیم واقع شدند و لذا از بسیاری از امکانات محروم بودند، اما اداره ساواک در این منطقه برپا شده بود.

زندگی نامه شهید محمد حسین شیرازی به روایت مادر شهید

در بخشی از زندگی نامه شهید محمدحسین شیرازی که به روایت از مادر این شهید بوده، چنین آمده است:

"محمد حسین در سال ۱۳۳۰در ورامین زاده شد و از چهار سالگی همراه پدرش مسجد میرفت و اکثر کودکی خود را با پدربزرگش مرحوم شیخ علیرضا حقی می گذراند، پدر بزرگ مؤمن و متدین محمد حسین او را با قرآن و اسلام آشنا می کند به گونه ای که به این اعتقاد رسیده است که محمد حسین نمونه خواهد شد.

در جریانات انقلاب آموزه های دینی و تأثیر روحانی امام خمینی(ره) محمد حسین را پیرو ایشان ساخته وشور حسینی در روح و جان او چنان غوغایی بر پا کرده بود که تا به هدف نرسید از حرکت نایستاد.

شهید عزیز محمد حسین شیرازی در دوران مبارزه با رژیم شاه خائن شبانه در دبیرستان کارخانه قند و روستاهای اطراف مانند باغخواص و احمد آباد و امامزاده ها با تکثیر اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) و پخش آنها در میان مردم به مقابله با رژیم پهلوی پرداخت و به طوری که برای نقل و انتقال مخفیانه تر اعلامیه ها  به رانندگی تریلی می پردازد تا راحت تر بتواند اعلامیه ها را پخش کند.

او در جریان ۱۷شهریور به تقاضای یکی از دوستان کتاب فاطمه فاطمه است را به تهران می برد تا به او برساند و در میدان ژاله با حادثه روبه رو شده موتور خود را کناری گذاشته کتاب را مخفی کرده و به سمت نیروی هوایی می رود در آن نزدیکی سینمایی است که با زیرکی خاص دو کارگر آن را سرگرم ساخته و داخل سینما را آتش می زند،او از هر موقعیتی برای مقابله با رژیم طاغوت استفاده می کرد.

زندگی اش را وقف انقلاب کرده بود به گونه ای که در پاسخ دایی خود که پیشنهاد ازدواج با دخترش را به او می دهد، می گوید: تا زمانی که برنامه داریم، نمی توانم ازدواج کنم، باید امام خمینی(ره) را بیاوریم و دخترت را به امید من نگذار.

شهید محمد حسین شیرازی در سومین روز تظاهرات پیاپی در ورامین در دی ماه ۵۷ در حالی که پیکر شهید حسن کریمی را تشییع می کردند در خیابان شهدای ورامین هدف گلوله دژخیمان قرار می گیرد و به مقام والای شهادت نائل می آید.

زمانی که قبر مطهر شهید را که درحسینیه "شاه حسین" ورامین است در روز چهلم تدفین برای تشخیص گلوله شکافتند در این نبش قبر مشاهده شد که پیکر شهید سالم بوده و خون تازه از فرقش جاری می شود.

کد خبر 1778339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha