۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۴۶

اخبار ایرانشهر/

"درخت بلوط" با بازی حامد بهداد و پولاد کیمیایی به کار خود پایان می‌دهد

"درخت بلوط" با بازی حامد بهداد و پولاد کیمیایی به کار خود پایان می‌دهد

نمایش"درخت بلوط" کاری از گروه تئاتر "نقشینه"در هفته پایانی دی ماه با حضور هنرمندانی چون حامد بهداد، پیمان معادی، فرهاد قائمیان، جواد عزتی و مسعود میرطاهری به کار خود در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایش که روز جمعه 29 دی ماه پس از 42 اجرا به کار خود در سالن شماره یک ایرانشهر پایان می دهد در هفته پایانی اجراهای خود از یکشنبه تا جمعه مورخ 24 تا 29 دیماه به ترتیب با حضور هنرمندانی چون مسعود میرطاهری، جواد عزتی، پولاد کیمیایی، فرهاد قائمیان، حامد بهداد و پیمان معادی روی صحنه می رود.

تا کنون هنرمندانی همچون امین تارخ، داریوش مودبیان، کامبیز دیرباز، سروش صحت، علی سرابی، امیر دلاوری، برزو ارجمند، مهدی پاکدل، امیر آقایی، مهرداد ضیائیان، علی صالحی، سعید چنگیزیان، مهدی سلطانی، رامبد جوان، حمیدرضا آذرنگ، حمیدرضا پگاه، کیهان ملکی، میرطاهر مظلومی، رضا حداد، کوروش سلیمانی، مسعود کرامتی، شهرام حقیقت دوست، هومن سیدی، رضا مولایی، اشکان خطیبی، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، رامین سیاردشتی، امیر آقایی، نادر فلاح، خسرو شهراز و ... در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.

مخاطب نمایش‌های ایرانشهر علاقمندان جدی تئاتر هستند

یک مدرس تئاتر ماهیت حرفه‌ای تماشاخانه ایرانشهر و شیوه مدیریت بر آن را موجب اجرای نمایش‌های حرفه‌ای در آن دانست و تصریح کرد: تماشاخانه ایرانشهر به دلیل داشتن نظم، انضباط و ماهیت حرفه‌ای که دارد، در انتخاب نمایش‌ها از دقت خاصی برخوردار است و طبیعتا تماشاگرانی را به سمت خود جلب می‌کند که علاقمندان جدی تئاتر هستند. 

ناصر آقایی در این زمینه عنوان کرد: برای گروه‌های نمایشی که در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می روند، امکانات مورد نیاز تاحدود بسیار زیادی فراهم می‌شود و دست اندرکاران به یک رضایت نسبی می‌رسند، بنابراین، نمایش‌هایی در آنجا به روی صحنه می‌روند که نهایت تلاش برای حرفه‌ای بودن آن شده است.
 
این هنرمند فعال در عرصه تئاتر و سینما در پاسخ به این سوال که نمایش‌های اجراشده در تماشاخانه ایرانشهر، تا چه حد به رشد و اعتلای تئاتر خصوصی کمک کرده است؟ توضیح داد: قرارداد نمایش‌ها با گیشه، نوعی از پوشش مالی برای گروه‌های نمایشی را فراهم کرده که شاید رضایت‌بخش نباشد؛ اما نکته مهم آن است که در همه جای دنیا تئاتر از طریق مراجع دولتی حمایت می شود.
 
آقایی ادامه داد: در تئاتر خصوصی باید نوعی از آزادی‌ها در اجرا وجود داشته باشد که در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و بنابراین ما نمی‌توانیم صددرصد بگوییم که به سمت تئاتر خصوصی رفته ایم.
 
این مدرس تئاتر در پایان سخنان خود با اشاره به نامگذاری یکی از سالن‌های ایرانشهر به نام استاد سمندریان، بیان کرد: نام گذاری سالن های تئاتر بنام پیشکسوتان و بزرگان هنرهای نمایشی اقدام پسندیده‌ای است زیرا با این روش از بزرگان تئاتر تجلیل می شود و در این روند، توجه به پژوهشگران تئاتر، مدرسین و اساتید نمایش و کسانی که نسل نو را به لحاظ علمی بارور و وارد دنیای حرفه‌ای می‌کنند، شایسته است.
کد خبر 1790910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha