۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹

اخبار کوتاه بوشهر/

توقیف 1500 خودرو و موتورسیکلت متخلف در دشتستان

توقیف 1500 خودرو و موتورسیکلت متخلف در دشتستان

بوشهر - خبرگزاری مهر: توقیف هزار و 500 خودرو و موتورسیکلت متخلف در دشتستان، ثبت‌نام500 نفر متقاضی وام اشتغال در کمیته امداد شهرستان دشتی و پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش عنوان خبرهای کوتاه در استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک‌هزار و 175 دستگاه موتور سیکلت و 324 دستگاه خودرو متخلف در دیماه سال جاری در شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به تلفات رانندگی باموتورسیکلت درتصادفات حادث شده وعدم رعایت اصول ایمنی توسط موتورسواران با افرادیک ه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند طبق قانون، وسائط نقلیه آنان توقیف و اعمال قانون خواهد شد.

سردار حیدر عباس زاده افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای فرهنگ سازی کلاه ایمنی ورعایت اصول و مقررات رانندگی توسط موتورسواران چه در مدارس (سخنرانی واهداءکلاه ایمنی به دانش آموزان)، اطلاع رسانی در نشریات، سخنرانی در مساجد و نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر، لیکن متاسفانه بعضا شاهد هستیم که افرادی بدون کلاه ایمنی، بدون گواهینامه و بدون پلاک انتظامی اقدام به رانندگی باموتورسیکلت کرده که خطراتی را برای خود و دیگران حادث می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: انتظار ما از موتورسواران عزیز و مردم فهیم شهرستان دشتستان این است که به‌خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران و جلوگیری از پیش آمدن هرگونه خطرات احتمالی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی،احترام گذاشته و ضامن سلامتی خود و دیگران باشند.

ثبت‌نام500 نفر متقاضی وام اشتغال در کمیته امداد شهرستان دشتی

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتی گفت: 510 نفر متقاضی که تاکنون از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استفاده نکرده و تا پایان دیماه در کمیته امداد شهرستان ثبت نام نموده انداز این خدمات بهره مند خواهند شد. پس از بررسی وضعیت ثبت نام کنندگان اولیه، واجدین شرایط شناسایی و سپس با اخذ مدارک لازم به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

احمد رضا بحرینی هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره‌وری و توان کسب درآمد برای تأمین هزینه‌های معیشتی، تأمین زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری مناسب برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتی گفت: سقف پرداخت تسهیلات طرح‌های خوداشتغالی 100 میلیون ریال و برای مشاغل خانگی 50 میلیون ریال خواهد بود.

پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش خبر داد و اظهار داشت: کیفیت در اجرای این طرح از فاکتورها و مولفه‌های مهمی است که به آن توجه داشته‌ایم و یکی از قوی‌ترین پیمانکاران در اجرای کانال‌های آبیاری اجرای این طرح را عهده‌دار است و تاکنون اجرای این طرح پیشرفتی بالغ بر 45 درصد داشته است.

سید مهدی موسوی گفت: به‌منظور حسن اجرای طرح بازسازی کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش با بهره‌گیری از سنگ‌های مخصوص آرمور که وزن آن بین یک تا 1.5 تن است، اقدام به بالاآوردن سطح کانال در قطعه مذکور کردیم و پس از آن عملیات بتن‌ریزی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برای اجرای مطلوب‌تر این طرح باید به تراکمی مطلوب دست می‌یافتیم که با اقدامات صورت گرفته در مراحل اجرای طرح توانسته‌ایم به تراکم مطلوب برسیم.

موسوی خاطرنشان کرد: ترمیم چپ‌آب، تاسیسات هیدرولیکی و تاسیسات بتونی این کانال را در دستور کار قرار داده‌ایم و از تمام توان و امکانات برای دستیابی به این مهم بهره خواهیم برد.

تجهیز کشتارگاه شهرستان گناوه به پیش سردکن

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گقت: با همکاری موثر فرمانداری و شهرداری گناوه و سایر مسئولان پیش سردکن در کشتارگاه دام این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

مرتضی بحرانی در خصوص نصب و راه‌اندازی پیش سردکن در کشتارگاه‌های سنتی دام استان اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان گناوه پیش سردکن در کشتارگاه دام در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با فواید وجود سیستم پیش سرد کن در کشتارگاه‌ها اظهار داشت: وجود سیستم پیش سردکن در کشتارگاه دام امری ضروری است،  نگهداری لاشه‌های کشتاری به مدت 24 ساعت در دمای یخچالی بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد، علاوه بر ترد شدن گوشت، باعث گذراندن مرحله جمود نعشی در گوشت می‌شود.

گروه تلویزیونی سپاه امام صادق (ع) رتبه برتر کشور را کسب کرد

گروه تلویزیونی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر موفق به کسب عنوان برتر در تولیدات گروه‌های تلویزیونی در سپاه‌های استانی سراسر کشور شد.

مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گروه تلویزیونی از بدو تاسیس در ابتدای سال‌جاری اقدام به ساخت مستندهای تلویزیونی در زمینه‌های مختلف کرده است. این گروه مرکب از افرادی مستعد، توانمند و دارای انگیزه‌های معنوی قوی هستند که به فعالیت در عرصه فرهنگی و رسانه می‌پردازند که تاکنون بیش از 15 اثر تولیدی خلق کردند.

محمد فریدونی تصریح کرد: تولیدات این گروه با عناوین «مسیر ظفر»، «پرواز کودکانه» در حوزه دفاع مقدس و شهادت، «میهمانان حاجی بابا» و «آوای سکوت» در حوزه اردوهای جهادی، «کاروان نور» در حوزه اردوهای راهیان نور، «کلیپ ویدئو محرم» در حوزه مذهبی و  «هنرجوی بهشت» که به زندگی شهید شاخص هنری استان شهید غلامرضا کشتکار می‌پردازد.

افتتاح 9 طرح برق‌رسانی استان بوشهر در دهه فجر

 قائم مقام برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از افتتاح 9 طرح برق‌رسانی در دهه فجر امسال در استان بوشهر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها 47 میلیارد و 50 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

ابراهیم شعرا ایستگاه پست 400 کیلو ولت کنگان، 66کیلو ولت برازجان، افزایش ظرفیت پست 230 کیلوولت وحدتیه، بهبود و بهینه سازی ایستگاه 66 کیلو ولت برازجان، بهبود و بهینه سازی ایستگاه 132 کیلوولت اهرم، ورود و خروج خط 132 کیلوولت در ایستگاه 400 کیلوولت کنگان، انتقال داده‌های الکترونیکی و صوتی در کنگان، و نیروگاه عسلویه، جمع آوری اطلاعات دیجیتالی ایستگاه‌های برق از راه دور و برنامه‌ریزی برای مشاهده آنها در مرکز دیسپاچنیگ شیراز در کنگان و ارتباطات بی‌سیم و باسیم در کنگان از جمله طرح‌ها ذکر کرد.

وی همچنین گفت: سه طرح نیز در ایام دهه فجر عملیات اجرایی آنها در استان بوشهر آغاز می‌شود.

قائم مقام برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه برای اجرای این سه طرح 9 میلیارد و 230 میلیون تومان سرمایه گذاری می‌شود، افزود: در این ایام عملیات ساخت مرکز دیسپاچینگ بوشهر، خط 230 گناوه و خروجی‌های پست برق دیلم آغاز می‌شود.

کد خبر 1801664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha