۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۰۱

زنگ انقلاب در مدارس استان بوشهر نواخته شد

زنگ انقلاب در مدارس استان بوشهر نواخته شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: همزمان با سراسر کشور، زنگ انقلاب در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح چهارشنبه در آئین زنگ انقلاب در دبیرستان نمونه حدیث بوشهر اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران است و حاصل آن پیشرفت‌های عظیم و بزرگ امروز ایران اسلامی است.

خلیل رضائی این انقلاب را امانت و هدیه‌ای الهی توصیف کرد و افزود: هر روز این انقلاب با شکوه و جلال بیشتر در عرصه‎های ملی و بین‎المللی برکات خود را ظاهر می‎کند و بیداری اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‎رود

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در ارتباط خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه مبارک فجر، تصریح کرد: ریزش بی‎سوادی یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جهش علمی ایران در دوران پس از انقلاب، اضافه کرد: در حالی که تنها 39 درصد مردم استان بوشهر باسواد بودند، در حال حاضر بیش از 95 درصد مردم استان باسواد هستند.

وی ادامه داد: فاصله باسوادی بین مرد و زن در استان بوشهر پیش از انقلاب 29 درصد بود که امروز این رقم به دو درصد رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نیز در این آئین با اشاره به نقش مهم دانش آموزان در تعیین سرنوشت آینده این نظام، بیان داشت: آینده انقلاب در دست نسل چهارم است و در آینده با به دست گرفتن سکان مملکت و تربیت نیکو فرزندان خود این انقلاب را بیمه خواهند کرد.

محمدحسن پرآور با اشاره به توطئه‎ها و دسیسه‎های استکبار در اوایل انقلاب در قالب ترور، اختلافات قومی، تحمیل جنگ و محاصره اقتصادی برای سقوط انقلاب اسلامی، اضافه کرد: تدابیر امام و رهبری و حمایت مردم از ولایت باعث شده تا شاهد بالندگی و شکوه ایران اسلامی باشیم.

وی به نقش شهدا در اقتدار و پیشرفت امروز ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد رمز پیروزی انقلاب اسلامی اطاعت از رهبری است و در دنیا مفتخریم کشوری داریم که ولی فقیه آن توانسته کشتی انقلاب را در گرداب‎های پرتلاطم به سلامت به ساحل برساند.

همچنین به مناسبت دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی با حضور دانش آموزان زنگ انقلاب در مدارس شهرستان دیر به صدا درآمد.

مدیرآموزش وپرورش دیر دراین مراسم که در دبیرستان دکترحسابی دیر برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران به بهای خون هزاران شهید به دست رسیده است.

عبدالرسول صالحی افزود: حفظ دستاوردهای انقلاب که همان "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است" برهمه ما واجب است.

وی افزود: به برکت خون‌های مقدس شهدا و با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و حمایت همه جانبه مردم، ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل در جهان راه پیشرفت در عرصه‌های علم و فناوری را طی می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیر نیز گفت: در دهه مبارک فجر برنامه‌های متنوعی در مدارس این شهرستان اجرا می‌شود.

اسماعیل مختارزاده افزود: همایش شعر دانش‌آموزی، مسابقه مشاعره، مسابقات ورزشی و نقاشی همگانی از مهم ترین برنامه‌هایی است که در دهه فجر در مدارس برگزار می شود.

کد خبر 1804057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha