۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰

رحيمي:

خير كتابخانه ساز ساخت كتابخانه "بام" اسفراين را تعهد كرد


خير كتابخانه ساز ساخت كتابخانه "بام" اسفراين را تعهد كرد

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: در نخستين جلسه انجمن خيرين كتابخانه ساز استان، خيری ساخت كتابخانه روستاي بام در شهرستان اسفراين را تقبل كرد.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: سه شنبه شب در نخستين جلسه انجمن خيرين كتابخانه ساز خراسان شمالي، يك خير ساخت كتابخانه روستايي در بام اسفراين را با اعتبار 90 ميليون تومان تعهد كرد.

وي اظهار داشت: انجمن خيرين كتابخانه ساز در خراسان شمالي شب گذشته با تعيين هيئت امنا به صورت رسمي راه اندازي شد و اميد است با فعاليت اين انجمن ميزان مشاركت هاي مردمي در زمينه كتاب و كتابخواني افزايش يابد.

رحيمي با بيان اينكه پيش از اين نيز خيرين خراسان شمالي در زمينه كتابخانه ها فعاليت هاي قابل توجهي داشته اند، تصريح كرد: در سال هاي پيش خيرين اين استان پنج كتابخانه روستايي را احداث كرده اند و علاوه بر اين 10 هزار مترمربع زمين و مقادير قابل توجهي كمك نقدي را نيز اهدا كرده اند.

به گفته وي كتابخانه هاي روستايي نجف‌آباد، سه‌گنبد و خیرآباد در شهرستان فاروج و كتابخانه روستاي زيارت در شهرستان شيروان پيش از اين توسط خيرين اين شهرستان ها احداث شده است.

اين مسئول در ادامه اضافه كرد: در حال حاضر خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری در مجموع 61 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی دارد که از این تعداد، 45 باب آن جزء کتابخانه های نهادی محسوب می شوند.

رحيمي افزود: از تعداد 45 باب کتابخانه نهادی خراسان شمالی 24 باب شهری و 21  باب نيز روستایی است و علاوه بر آن در حال حاضر هفت باب کتابخانه عمومی دیگر نیز در روستاهای این استان در حال ساخت است که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به بهره برداری می رسند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی عنوان كرد: همچنين 17 باب کتابخانه عمومی روستایی دیگر نیز در این استان در دست ساخت است که تاکنون بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


 

کد خبر 1814642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha