۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲

عاصمی در گفتگو با مهر:

شاید بیس بال جایگزین کشتی در المپیک شود/ حضور عراق اولین گام توسعه بود

شاید بیس بال جایگزین کشتی در المپیک شود/ حضور عراق اولین گام توسعه بود

مسئول انجمن سافت بال و بیس بال با اشاره به حضور تیم ملی عراق در ایران گفت: حضور عراق گام اول برای توسعه این رشته بود و قرار است در اردیبهشت ماه آینده دو تیم خارجی در بخش بانوان به ایران بیایند.

حمیدرضا عاصمی در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: با هماهنگی شورای برون مرزی وزارت ورزش تیم ملی عراق را دعوت کردیم که این دعوت در راستای توسعه رشته های بیس بال و سافت بال ایران صورت گرفته است. با توجه به جایگاهی که این رشته در سطح دنیا دارد سیاست ما این است که با همسایگان خود تعامل برقرار کنیم که در این بین تیم ملی عراق با تیم‌های خراسان رضوی و سمنان در بخش بیس بال بازی کرد در دیدار سوم که در بخش سافت بال انجام گرفت تیم عراق برابر قم قرار گرفت که البته در هر سه مسابقه شکست خورد.

وی افزود: این رشته از سال 1372 به مدت 17 سال فدراسیون بود که حالا تبدیل به انجمن شده است با این حال در 17 استان فعال هستیم و لیگ باشگاهی کشور را در دو منطقه شمال و جنوب راه اندازی کردیم که دو تیم از هر گروه به مرحله نهایی راه یافته اند. از سوی دیگر سال گذشته برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا که در پاکستان برگزار شد سوم شدیم. ما در راه تعاملاتی که با کشورهای همسایه داریم اردیبهشت ماه آینده تیمهای بانوان پاکستان و عراق را به ایران دعوت کرده ایم تا در بخش بانوان هم فعال تر باشیم.

مسئول انجمن بیس بال و سافت بال فدراسیون انجمن‌های ورزشی ادامه داد: این رشته غیر از المپیک لندن و المپیک پیش روی همیشه جزو رشته‌های المپیکی بوده و جزو چهار کاندیدای اصلی جانشینی کشتی در المپیک 2020 است. بیس بال و سافت بال جزو پرطرفدارترین رشته های دنیا محسوب می شود و تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته تا این رشته بار دیگر به المپیک باز گردد.

کد خبر 2000263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha