۳ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۰۳

امینی با مهر عنوان کرد:

معرفی ظرفیت های گردشگری البرز هدف اصلی بازارچه های نوروزی

معرفی ظرفیت های گردشگری البرز هدف اصلی بازارچه های نوروزی

کرج – خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز ارائه صنایع دستی استان البرز به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان را هدف عمده برپایی بازارچه های نوروزی دانست.

سعید امینی در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به برپایی سه بازارچه صنایع دستی همزمان با شروع ایام نوروز در استان البرز گفت: استان البرز مهد آداب، رسوم و فرهنگ های غنی ایرانی است و ظرفیت های بی نظیر گردشگری را در خود گنجانده و برپایی این گونه بازارچه ها می تواند نقشی موثر در معرفی این ظرفیت ها داشته باشد.

وی افزود: این بازارچه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر مسافران نوروزی با فرهنگ و هنر مردم استان البرز  در 25 غرفه و در رشته ها ی مختلف از جمله معرق، چرم، شیشه، کارهای سنگی شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: برای تشکیل این بازارچه ها از کلیه هنرمندانی که در کرج مشغول به فعالیت هستند دعوت به عمل آمده تا آثار خود را در غرفه های معین در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.

امینی اظهار داشت: غرفه ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده شده است و میراث فرهنگی استان البرز تمامی هزینه های برگزاری این بازارچه ها را برعهده گرفته و سود فروش آثار به هنرمندان تعلق می گیرد .

وی افزود: در حال حاضر  این  بازارچه ها در کاروانسرای شاه عباسی، نظرآباد جنب اتوبان کرج- قزوین و باغ لادن واقع در جاده چالوس پذیرای میهمانان و بازدیدکنندگان است.

وی برگزاری این بازارچه ها را یکی از راه های معرفی و شناساندن هنر البرزنشینان به مسافران نوروزی دانست وگفت: رسانه ها باید در زمینه اطلاع رسانی جاذبه ها و فعالیت های هنری استان بیش از پیش فعالیت کنند.
 

کد خبر 2022004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha