۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

حجت الاسلام محمودی:

جهان اسلام نیاز به فرهنگ فاطمی دارد

جهان اسلام نیاز به فرهنگ فاطمی دارد

ورامین - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران عنوان داشت: جهان اسلام نیاز به فرهنگ فاطمی دارد و باید از حضرت فاطمه(س) الگو بگیریم و سعی کنیم فرزندانمان را با فرهنگ فاطمی مأنوس کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پرشور عزاداری حضرت فاطمه(س) شامگاه دوشنبه با حضور آیت‌‌ الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، حجت ‌الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، سید حسین نقوی‌ حسینی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان و رؤسای ادارات و روحانیون و جمع کثیری از آذری ‌زبانان مقیم ورامین در مسجد امام رضا(ع) عمروآباد ورامین برگزار شد.

فاطمیه یکی از بزرگترین ایام عزاداری است

حجت ‌الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم  بیان داشت: برگزاری عزاداری حضرت زهرا(س) بسیار با اهمیت است، فاطمیه یکی از بزرگترین ایام عزاداری است و باید بیش از پیش پرشور برگزار شود و از آذری زبانان مقیم ورامین به دلیل برگزاری هرساله مراسم باشکوه عزاداری حضرت زهرا (س) تشکر و قدردانی می کنیم.

وی در خصوص خطبه فدکیه گفت: حضرت زهرا(س) در مسجد پیامبر(ص) وارد شدند و فریاد حق‌ طلبی و دفاع از ارزشهای انسانی را سر دادند، فدک یکی از اموال اهل‌ بیت(ع) بود که در زمان پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) هبه شد، این مطلب را هم علمای شیعه و هم علمای اهل تسنن تأیید می ‌کنند، اما پس از پیامبر(ص) با استدلالهای پوشالی و دروغین، فدک را غصب کردند و حرمت دختر پیامبر اکرم(ص) را شکستند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: درخواست می کنم که هر مسلمانی در ایام فاطمیه حداقل یک بار خطبه فدکیه که سند حقانیت شیعه است را مطالعه کنند.

حجت الاسلام محمودی عنوان داشت: جهان اسلام نیاز به فرهنگ فاطمی دارد و باید از حضرت فاطمه(س) الگو بگیریم و سعی کنیم فرزندانمان را با فرهنگ فاطمی مأنوس کنیم و اسامی این بزرگوار مانند صدیقه، فاطمه و زهرا(س) را برای فرزندانمان برگزینیم.

جوان شیعه باید آگاه و هوشیار باشد

وی اضافه کرد: جوان شیعه باید آگاه و هوشیار باشد و بداند چرا حضرت علی(ع) خانه نشین شد؟ چرا امروز جهان به جایی رسیده که در میانمار مسلمانان را زنده زنده می‌ سوزانند و در شهر حلب امام جماعت مسجد را سر می ‌برند و سرش را در مسجد آویزان می‌ کنند؟ به خود بیاییم و آگاه باشیم که امروز دشمن برای ضربه به اسلام و مسلمانان با تمام قوا به صحنه آمده است و قصد نابودی اسلام را دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران در خصوص جریان فتنه و انحراف به وجود آمده پس از رسول اکرم(ص) بیان داشت: غفلت مسلمانان سبب شد معاویه‌ ها، عمر و عاص ‌ها و... بر مسند حکومت بنشینند و در برابر ولایت، قرآن بر سر نیزه کنند.

وی افزود: حضرت علی(ع) قرآن ناطق بود، اما عدم بصیرت سبب انحراف مسلمانان و لغزش آنها در برابر فتنه‌ ها شد.

حجت الاسلام محمودی با انتقاد از رواج بدحجابی در جامعه تأکید کرد: از ذاکران، روضه‌ خوانان و خطبا می خواهم که در محافل عزاداری و محافل مذهبی هشدارهای فرهنگی را گوشزد کنند و به برکت مجالس اهل بیت(ع) با هجوم وحشیانه ابزارهای ضد فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کنند.

کد خبر 2028777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha