۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

قضا در هفته ای که گذشت؛

تشکیل روزانه 11 هزار پرونده قضایی / پاسخ محسنی اژه ای به وکیل "مه آفرید"

تشکیل روزانه 11 هزار پرونده قضایی / پاسخ محسنی اژه ای به وکیل "مه آفرید"

تشکیل روزانه 11 هزار پرونده قضائی، معرفی 10 جرم نخست کشور، پاسخ دادستان کل به سوالات خبرنگاران، آخر و عاقبت دستبندهای الکترونیکی و زمان اجرای حکم پرونده مه آفرید از مهمترین اخبار قضایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری اظهارات قاضی سراج، برگزاری نخستین جلسه سخنگوی قوه قضائیه در سال جدید و اظهارات وکیل "مه آفرید خسروی" را می توان از مهمترین خبرهای قضایی در نخستین روزهای سال 92 عنوان کرد.

تشکیل روزانه 11 هزار پرونده قضایی / 10 جرم نخست کشور

در ابتدای هفته جاری حجت الاسلام حمید شهریاری معاون آمار و فنآوري اطلاعات قوه قضائيه اعلام کرد: در سال 91 حدود 3 میلیون و 850 هزار پرونده قضایی وارد دادگاههای کشور شده که 10 جرم نخست کشور همراه با تعداد پرونده های تشکیل شده را می توان به شرح ذیل عنوان کرد.

پاسخ دادستان کل کشور به 12 سوال داغ خبرنگاران

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در 45 نشست خبری خود که در روزهای آغازین سال 92 برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

  • کاهش زندانیان در دستور کار قوه قضائیه
  • عفو 1059 زندانی در سال 91
  • افرادی مثل صادق زیبا کلام که سیاسی هستند در مورد پرونده فساد سیاسی صحبت می کنند که مهم نیست
  • گزارشات جدیدی از گمرک رسیده که امکان دارد دادگاه فساد دوباره برگزار شود
  • پرونده بیمه ایران همچنان در دیوانعالی کشور است
  • بدهکاران میلیاردی بانکها در زمان مهلت قانونی بدهی خود را ندهند برخورد قضایی می شود
  • وقت دادگاه مهدی هاشمی تعیین نشده است
  • پرونده دوم فائزه هاشمی مفتوح است
  • پرونده فاضل لاریجانی 6 متهم دارد
  • در پرونده ستار بهشتی یک نفر بازداشت است و به زودی جلسه پزشکان در این خصوص برگزار می شود
  • دادگاه سعید مرتضوی اوایل اردیبهشت برگزار می شود
  • شباهتی میان پرونده کهریزک و ستار بهشتی وجود نداشته و دادستان تهران ربطی به پرونده ستار ندارد

اخبار کوتاه قضایی در هفته ای که گذشت؛

 

دستبند الکترونیکی

شمارش معکوس برای نصب دستبندهای الکترونیکی برای زندانیان

غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشور در مورد آخر و عاقبت دستبندهای الکترونیکی برای زندانیان گفت: اعتبار مورد نظر براي خريد دستبندهاي الكترونيكي زندانيان در بودجه سال 92 دیده شده است. حتی کمیسیون قضایی هم نظر موافق دارد ولی اگر این بودجه تامین نشود مجبوریم از ظرفیت دستگاه قضا برای اجرای بخشی از طرح استفاده کنیم زیرا عزم ما جدی است. نمونه های دستبندها خارجی است و هنوز دستبند الکترونیکی داخلی با امنیت بالا به ما ارائه نشده است. برای همین در مرحله اول دستبندهای خارجی را خریداری می کنیم. البته قیمت آن هنوز مشخص نیست و قراردادي منعقد نشده است. هر چقدر بودجه به ما اختصاص دهند به همان تعداد هم دستبند می خریم.

 

 

 

 

 

 تشریح 49 هزار جسد در سال 91

در هفته جاری عبدالرزاق برزگر قائم مقام سازمان پزشکی قانونی هم اعلام کرد که در سال 91 برو بچه های تشریح 49 هزار جسد را تشریح کرده اند. همچنین 2 میلیون معاینه و 290 هزار آزمایش هم انجاده داده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

اجراي حكم اعدام "مه آفريد" در دست دادستان تهران
 
قاضي پرونده فساد بزرگ بانكي اعلام كرد: پرونده فساد بزرگ بانكي كه مورد تائيد ديوانعالي كشور هم قرار گرفته است براي اجراي حكم به دادستاني تهران ارجاع شده و دادستاني مامور اجراي حكم اعدام "مه آفريد" و ساير متهمان است.

 

 

 

 

 

تشكيل 61 هزار پرونده تخلفاتي در نوروز 92
 
علیرضا جواهری معاون حقوقي سازمان تعزيرات كشور اعلام كرد: در ايام نوروز 61 هزار پرونده گران فروشي و عدم درج قيمت در شعب تعزيرات سراسر كشور تشكيل شد. طرح ویژه نظارت نوروزی از 15 اسفند تا 28 و از 29 اسفند تا 20 فروردین سال جاری در دو مرحله توسط 62 هزار بازرس از ساعت 8 تا 21  اجرا شد.

 

 

 

 

 

دادگستري تهران درخواست اعمال ماده 18 را عودت داد

غلامعلي رياحي وكيل مه آفريد خسروي مي گويد: بنده درخواست اعمال ماده 18 را به دليل استفتايي كه از مراجع كرديم به دفتر دادستان كل كشور، دفتر رئيس قوه قضائيه و دفتر رئيس دادگستري استان تهران با پست سفارشي ارسال كردم. از تصميمات مقامات مسئول اطلاعي ندارم ولي دادگستري استان تهران درخواست من را به آدرس دفتركارم عودت داد. در دو نامه ارسالي به دفتر دادستان كل كشور دو دستور متفاوت با دست خط حجت الاسلام محسني اژه اي لحاظ شده است. در درخواست اول دادستان كل نوشته است وكيل زحمت بكشد خودش درخواست را به رئيس قوه قضائيه بدهد. در نامه دوم وكيل غلامعلي رياحي مي نويسد كه دفتر رئيس قوه قضائيه و دبيرخانه قوه درخواست را تحويل نگرفتند و محسني اژه اي ذيل نامه دوم نوشته است: چنانچه موارد احراز شود كه حكم خلاف بين شرع بوده است به رياست قوه قضائيه پيشنهاد خواهم داد.

کد خبر 2030533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha