۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴

منصوری در گفتگو با مهر:

بادام چهارمحال و بختیاری به کشور هندوستان صادر می شود

بادام چهارمحال و بختیاری به کشور هندوستان صادر می شود

شهرکرد – خبرگزاری مهر: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری صادرکننده مغز بادام به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هندوستان است.

حمید رضا منصوری در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به رتبه اول استان چهارمحال و بختیاری درتولید بادام کشور، اذعان داشت : بیشترین سطح زیر کشت بادام کشور در استان چهارمحال و بختیاری  است و حدود 15هزار هکتار استان به باغات بادام اختصاص دارد که 12 هزار هکتار آن  بارور بوده است .

وی افزود: متوسط تولید بادام در استان  به میزان دو تن در هکتاراست و استان چهارمحال و بختیاری رتبه ی اول کشوری را در تولید بادام  را به خود اختصاص داده و سالانه  یک هزار و 500تن مغز خالص بادام به کشور های هندوستان و حوضه ی خلیج فارس صادر می کند که خود باعث اشتغال زایی  زیادی می شود .

منصوری با اشاره به استفاده  از چندین نوع  ارقام  بادام در بادامستانهای استان چهارمحال و بختیاری،  اذعان داشت : باغات بادام استان دارای ارقام مامایی ، ربیع ،سفید، سنگی است که ارقام محلی استان چهارمحال و بختیاری است ورقم بادام شاهرود که دیر گل است سال های گذشته  به دلیل دارا بودن مزیت دیر گل دهی وارد استان شده و مورد استفاده ی باغداران قرار گرفته است.

مدیر امور  باغبانی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیشترین تولید بادام استان در شهرستان سامان بوده  است.

وی در ادامه گفت : جلوگیری  از تشکیل   سنگ کیسه صفرا ،کاهش دهنده ی قند خون و کلسترول و کاهش دهنده ی  بیماری قلبی  و جلوگیری از سرطان از خواص  دارویی  بادام است.

کد خبر 2036304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha