۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۲

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رضوانی برگزار شد/ مراسم خاکسپاری عصر امروز در قم

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رضوانی برگزار شد/ مراسم خاکسپاری عصر امروز در قم

مراسم تشییع پیکر آیت الله رضوانی از فقهای شورای نگهبان صبح امروز و با حضور شخصیت های سیاسی، مردم و بازاریان در مسجد سید عزیزالله بازار تهران برگزار شد و قرار است پیکر آن مرحوم عصر امروز پس از تشییع در شهر مقدس قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان از ساعت 9 صبح امروز در مسجد آقا سید عزیزالله بازار تهران آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر خانواده مرحوم آیت الله رضوانی، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری، حسینعلی امیری، محسن اسماعیلی و محمدرضا علیزاده از اعضای حقوقدان شورای نگهبان، حجت الاسلام محمدرضا ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس به همراه برخی از نمایندگان فعلی و کارکنان مجلس که به نمایندگی از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور یافته بودند، برخی نمایندگان سابق مجلس، اساتید حوزه علمیه، علماء، مردم و بازاریان حضور داشتند.

پس از مدیحه سرایی و سینه زنی، نماز میت به امامت حجت الاسلام ابوترابی قرائت شد و پس از آن نیز مراسم تشییع پیکر آیت الله رضوانی آغاز شد. این مراسم پس از تشییع پیکر عضو فقهای شورای نگهبان به سمت چهارراه سیلو ادامه یافت.

پس از مراسم تشییع در تهران، پیکر مطهر آن عالم ربانی برای تشییع و تدفین به شهر مقدس قم منتقل شد.

پیکر آیت الله غلامرضا رضوانی ساعت 17 از مسجد امام حسن عسگری قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز در جوار بانوی کرامت حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می شود.

همچنین مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان فردا پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

دو مجلس بزرگداشت دیگر در تهران دوم و سوم اردیبهشت به ترتیب در مدرسه عالی شهید مطهری و مسجد آقا سید عزیزالله بازار تهران برگزار خواهد شد.

مرحوم آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان دیشب در سن83 سالگی در بیمارستانی در تهران دارفانی را وداع گفت. مرحوم آیت الله رضوانی از سال1358تا1362به عضویت شورای نگهبان درآمد و پس از مدتی از سال 1368تاکنون عضو این شورا بود. آیت‌الله رضوانی در سال1309در خمین به دنیا آمد و پس از جد و جهد و تحصیل علوم حوزوی در مدارج عالی؛ سال ها در حوزه های علمیه نجف و تهران درس خارج تدریس کرد.

کد خبر 2036854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha