۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

کنترل قاچاق شیشه در کشور/ کاهش اعتیاد در زندانهای کشور

کنترل قاچاق شیشه در کشور/ کاهش اعتیاد در زندانهای کشور

معاون دادستان کشور گفت: بسیاری از زندانها از مواد مخدر پاک و خودشان به مرکز ترک اعتیاد تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذبحی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اگر توقع داشته باشیم که حضور مواد مخدر هم همانند سایر پدیده های مجرمانه به صفر برسد و انتظار صفر شدن جرم را داشته باشیم این امر محال و دور از ذهن است. در هیچ زمان و هیچ کشوری نمی توان ارتکاب جرم را به حد صفر رساند.

وی ادامه داد: تا زمانی که ارتکاب گناه و نفس اماره وجود دارد و تا زمانی که منافع سرشار مواد مخدر و جاذبه های آن وجود دارد مبارزه تمام نمی شود البته ایران دستاوردهای خوبی در راه مبارزه داشته است.

معاون دادستان کشور افزود: اگر پارامترها و عوامل افزایش جرم را در نظر می گرفتیم باید امروز جرم افزایش پیدا می کرد اما امروز می بینیم که وقوع جرم در کشور رو به کاهش است و امروز توانسته ایم جرایم مرتبط با مواد مخدر را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 الحاقیه قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع به تصویب رسید تاکید کرد: رویکرد این قانون  اقتدارگرایانه بوده و باعث شد هزینه جرم به خصوص در مورد روانگردان ها و شیشه افزایش یابد. می توان به جرات گفت پس از قانون  جدید و طی دو سال با تلاش دستگاه قضا، نیروهای امنیتی و انتظامی بیش از 100 کارگاه و لابراتوار شیشه منهدم شد و قاچاق شیشه که می رفت نگرانی نظام شود امروز کنترل شده است.

ذبحی با بیان اینکه نهضت ترک اعتیاد نیز با قدرت از دو سال قبل آغاز شده است، گفت: آنچه امروز می بینید حاصل سیاستهای صحیح است و امیدواریم با اعمال ماده 15 و 16 قانون بتوانیم معتاد را از انظار اجتماعی حذف کنیم. در بازدید از زندانها آنچه را که دیدم این بود که نهضت ترک اعتیاد در زندانها نیز به وجود آمده است و زندانبان ها به جای اینکه به هر بها آرامش زندان را بر قرار کرده و آن را کنترل کنند زندانبانی بدون اعتیاد را در دستور کار دارند، زندانهای متعددی امروز به مراکز ترک اعتیاد تبدیل شده اند.

وی به امر مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در امر مبارزه قاطعیت بسیار خوبی را داشتیم و در دستگیری و صدور حکم نیز نتایج رضایت بخشی به دست آمده است، امروز علاوه بر دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و قضائی، سایر دستگاههای امر مبارزه نیز فعال هستند.

ذبحی در پایان خواستار افزایش رابطه با سایر کشورها شد و تاکید کرد: باید در سال حماسه سیاسی و اقتصادی تلاش و هماهنگی بین المللی افزایش یابد و از کشورهای تاثیرگذار استفاده کنیم.

کد خبر 2084333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha