۲۹ تیر ۱۳۸۴، ۱۳:۰۷

با صدور بيانيه اي

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي حوادث تروريستي در عراق را محكوم كرد

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي حوادث تروريستي در عراق را محكوم كرد

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با صدور بيانيه اي در محكوميت حوادث تروريستي در عراق اعلام كرد: از همه علما و انديشمندان اسلامي در سراسر جهان درخواست مي كنيم با خردمندي و دورانديشي، به مصالح امت اسلامي نگريسته و نظاره گر بي تفاوت اين صحنه هاي فجيع نباشند، بلكه با موضع گيري مصلحانه و اسلامي اين نوع جنايات ددمنشانه را كه به اسم اسلام، مقاومت و جهاد في سبيل الله انجام مي شود، محكوم نمايند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، در بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آمده است: اين روزها اخبارو گزارش هايي از اوضاع عراق در رسانه هاي منطقه اي و بين المللي منتشر مي شود كه حاكي از كشتارهاي جمعي مردم عادي و شهروندان بي سلاح، انفجار مساجد و حسينيه ها و اعمال تروريستي هولناك است كه ياد آور جنايات ددمنشانه رژيم بعثي صدام است. موجب تاسف و تاثر فراوان است كه همه اين فجايع تحت لواي اسلام و به نام دفاع از مردم و مقاومت در برابر اشغالگران انجام مي شود و مرتكبان ازخدا بي خبر، اعمال جنايتكارانه و تروريستي خود را جهاد في سبيل الله برمي شمارند، غافل از آن كه در اين اعمال جنايتكارانه نه اشغالگران متجاوز، بلكه اين زنها و بچه هاي بي دفاع و مردم عادي كوچه و بازار مخصوصا شيعيان بيگناه هستند كه جان خود را از دست مي دهند و خسارت هاي جبران ناپذير متحمل مي شوند.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ، ريشه اين اعمال فجيع را در درجه اول استمرار حضور اشغالگران و متجاوزان به سرزمين اسلامي عراق، سپس تعصب كور، افراط گري، طائفه گري و انديشه بيماري مي داند كه همه را تكفير  كرده و آن را بهانه اي براي چنگ اندازي به جان ، مال ، نواميس و اعراض مسلمانان قلمداد مي نمايد و صد البته اين اعمال جنايتكارانه خود بهانه اي براي اشغالگران جهت ادامه اشغال نيز به شمار مي رود.

در اين شرايط حساس، سكوت علما، مراكز و موسسات علمي جهان اسلام و خودداري آنان از اظهار نظر صريح، نوعي كوتاهي نابخشودني در مقابل جناياتي است كه ممكن است خداي ناكرده آتش آن، روزي دامنگير همگان شود.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ، ضمن محكوم كردن اين فجايع كه روي تاريخ را سياه كرده است به عاملان گمراه يا مزدور آن هشدار مي دهد كه خود را در معرض خشم الهي قرار ندهند و از راه شيطاني كه برگزيده اند، بازگردند و توجيه گر حضور اشغالگران متجاوز نباشند.

کد خبر 208678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha