۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

نویسنده دورگه با «آخرین واژه» به بازار کتاب جهان می‌آید

نویسنده دورگه با «آخرین واژه» به بازار کتاب جهان می‌آید

حنیف قریشی نویسنده مطرح پاکستاتی ـ بریتانیایی رمان جدیدش را به زودی منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، کتاب جدید حنیف قریشی با عنوان «آخرین واژه» در ماه فوریه (بهمن) منتشر می‌شود.

شخصیت اصلی این رمان، یک نویسنده مشهور هندی ساکن بریتانیا است که در آنجا به عنوان یک رمان‌نویس پذیرفته شده و مطرح بود، اما او در هفتاد و چند سالگی از قدرت و شوکتش فاصله گرفته و فروش کتاب‌هایش کم شده است. در همین حال یک نویسنده جوان از راه می‌رسد که قصد دارد با نوشتن بیوگرافی وی، نام او را دوباره بر سرزبان‌ها بیندازد.

قریشی که با انتشار اولین رمانش به نام «بودای حومه نشینان» جایزه ویت برد 1990 را دریافت کرد، از نویسندگان مطرح بریتانیایی است. به نظر می‌رسد او به نوعی ماجرای زندگی خودش را دستمایه نوشتن رمان جدیدش کرده است. چندی پیش او اعلام کرد کارگزار ادبی‌اش با معرفی کردن یک سرمایه‌گذار به وی، 120 هزار پوند از دارایی او را از دستش خارج کرده است. او گفت همه ذخیره‌اش را در زمینه ملک سرمایه‌گذاری کرد و بعد متوجه شده که فرد دریافت‌کننده پول، کلاهبردار بوده است.

حنیف قریشی 59 ساله که متولد لندن و نویسنده، نمایشنامه ‌نویس و کارگردان پاکستانی ـ انگلیسی است، گفته بود این پول همه دارایی و ذخیره زندگی او بود.

این نویسنده، نمایشنامه‌نویس و کارگردان که از پدری پاکستانی و مادری انگلیسی متولد شده، در آثارش بیشتر به نژاد، ملی‌گرایی، مهاجرت و جنسیت می‌پردازد. وی در رشته فلسفه تحصیل کرده و همیشه بزرگ‌ترین مشکل را اختلاف فرهنگی میان افراد می‌داند. «انتهای خط زندگی»، «جذب کردن حرارت» و «سرزمین مادری» از جمله آثار وی است.

کد خبر 2107135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha