۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۲۲

تحولات سوریه/

جزئیات نشست بروجردی و رهبران مقاومت / تقدیر فلسطینی ها از ایران و هشدار صریح به آمریکا و متحدانش

جزئیات نشست بروجردی و رهبران مقاومت / تقدیر فلسطینی ها از ایران و هشدار صریح به آمریکا و متحدانش

هلاکت شماری از تروریستهای اردنی و لیبیایی، نشست رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با رهبران مقاومت فلسطین در دمشق و هشدار فلسطینی ها به آمریکا درباره پیامدهای ماجراجویی علیه سوریه از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سانا از هلاکت شماری از تروریستهای تکفیری که برخی از آنها لیبیایی و اردنی بودند در حومه دمشق و انهدام مقادیر زیادی سلاح در حلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگانهایی از ارتش سوریه امروز شماری از تروریستهای تکفیری وابسته به جبهه النصره را به هلاکت رساندند که برخی از آنها ملیت لیبیایی و اردنی دارند، در عملیاتهای ارتش سوریه، همچنین شماری از تروریستها زخمی شدند.

نشست بروجردی و رهبران مقاومت در دمشق

از سوی دیگر، سانا از برگزاری نشستی میان علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با رهبران گروههای مقاومت اسلامی فلسطین در دمشق خبر داد که طی آن راههای تقویت نقش مقاومت برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه علیه سوریه بررسی شد.

بر اساس این گزارش، بروجردی در نشست با فرماندهان گروههای مقاومت فلسطین در دمشق ضمن بررسی تحولات سیاسی منطقه با توجه به تهدیدهای آمریکایی صهیونیستی برای تجاوز نظامی علیه سوریه، درباره تحولات فلسطین هم بحث و تبادل نظر کرد.

بروجردی در این نشست بار دیگر بر اطمینان خود به توانمندی سوریه و مردم این کشور برای مقابله با هرگونه تجاوز تاکید کرد و هرگونه تجاوز علیه سوریه را به نفع رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

بروجردی در عین حال خاطر نشان کرد نتیجه طبیعی هرگونه تجاوز، شکست قطعی و حتمی اسرائیل و طرح آمریکا خواهد بود و ایران به حمایت از مسئله فلسطین و گروههای مقاومت ادامه خواهد داد.

مبارزان فلسطینی : با روحیه شهادت طلبانه به جنگ با آمریکایی ها و متحدانشان می رویم

احمد جبریل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم تاکید کرد هرگونه تجاوز به سوریه، تجاوز مستقیم به محور مقاومت خواهد بود که هدف از آن ضربه زدن به مقاومت و خدمت به طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه است .

وی هشدار داد در صورتی که سوریه هدف حمله قرار گیرد، نبرد تمام  عیار و فراگیری با آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران عرب آنها آغاز خواهد شد.

وی بر حمایت فلسطینی ها از سوریه در نبردی که به خاطر دفاع از فلسطین و امت عرب وارد شده است، تاکید و اعلام کرد با روحیه استشهادی با متجاوزان آمریکایی مقابله خواهیم کرد و منافع هر طرفی را که در تجاوز علیه سوریه مشارکت کند، هدف قرار خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، رهبران مقاومت فلسطین از نقش بزرگ ایران در حمایت از سوریه و گروههای مقاومت در منطقه تقدیر کردند.

هشدار درباره پیامدهای فاجعه بار ماجراجویی علیه سوریه

خبرگزاری سوریه همچنین از برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت فرانسه در بروکسل خبر داد که طی آن شرکت کنندگان مخالفت خود را با تهدیدهای آمریکا و متحدانش برای دخالت نظامی در سوریه محکوم کردند.

سانا همچنین گزارش داد احزاب و شخصیتهای عربی و غیر عربی همچنان به محکومیت تهدیدهای آمریکا ادامه می دهند. احزاب عربی و جهانی تاکید کردند هرگونه تجاوز به سوریه، پیامدهای فاجعه باری برای منطقه و صلح جهانی خواهد داشت.

این رسانه همچنین نوشت روزنامه های فرانسوی امروز نوشتند که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه اقدام نظامی علیه سوریه به موافقت کنگره نیاز دارد، فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود را در دام انداخت.

سانا همچنین به نقل از یک منبع نظامی روس از حرکت کشتی شناسایی روسیه به سمت شرق دریای مدیترانه برای انجام ماموریت ویژه خبر داد.

خبر دیگر اینکه چنین با رد تهدیدهای جنگ افروزانه علیه سوریه بر ضرورت احترام به منشور سازمان ملل متحد تاکید کرد.

کد خبر 2127801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha