۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۳

کاراته بین المللی ترکیه/

نمایندگان ایران هشت مدال رنگارنگ کسب کردند/ شکست سرگروه تیم ملی

نمایندگان ایران هشت مدال رنگارنگ کسب کردند/ شکست سرگروه تیم ملی

روز نخست از رقابتهای لیگ جهانی کاراته با کسب دو مدال طلا، 5 نقره و یک برنز و شکست سرگروه تیم ملی ایران در استانبول به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان با حضور 356 کاراته‌کا از 83 کشور جهان روز شنبه به میزبانی ترکیه در استانبول آغاز شد که ملی‌پوشان دختر و پسر ایران در روز نخست این رقابتها موفق به کسب دو نشان طلا، 5 نقره و یک برنز در این رقابتها شدند.

در این دوره از مسابقات غیر از مهدی سلطانی سرگروه تیم ملی ایران، سایر اعضای تیم ملی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. سلطانی که در چند ماه اخیر عملکرد خوبی را در اردوی تیم ملی داشت، در این دوره همان دور مبارزه نخست را به نماینده مقدونیه واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رقت تا نگرانی‌های کادر فنی برای وزن 84- کیلوگرم افزایش یابد.

اما بهمن عسگری ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی 2012 پاریس که تلاش می‌کند به ترکیب اصلی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی راه یابد، در وزن 75- كیلوگرم دیدار پایانی را مقابل سعید حسنی‌پور رقیب خود در اردوی تیم ملی برگزار کرد و با برتری 3 بر یك، ضمن کسب مدال طلا گام بلندی را برای رسیدن به هدف خود برداشت. حسنی‌پور هم نقره گرفت.

عسگری با برتری مقابل "میلیام بوشف" از آفریقای‌جنوبی، "ماتئوس لووسکی" از اسلوواکی، "ارمان تیمور" از ترکیه و "فرانکو ایکاسی" از آرژانتین به دیدار پایانی رسیده بود. در همین وزن محمدحسین اکرام‌زاده عضو تیم امید ایران با یك برد و یك باخت به كار خود پایان داد.

سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ كیلوگرم دومین طلایی ایران در تركیه لقب گرفت كه با نمایشی خیره كننده به خوبی نشان داد، در عین جوانی از تجربه بین‌المللی خوبی برخوردار است و می‌تواند كومیته‌كای قابل اعتمادی باشد. اوج هنرنمایی وی در این مسابقه‌ها برتری مقابل "شاهین آتاموف" كاراته‌كای نام آشنای جمهوری آذربایجان بود. این كاراته‌كای جوان ایران، کار خود را با پیروزی 7 بر یک مقابل "دن گریلی" از بلژیک آغاز کرد و در ادامه "فرانکلین میه‌نا" از اکوادور را 6 بر یک از پیش رو برداشت.

وی در سومین مبارزه خود در پیکار با "آلکساندر پیچنسین" از روسیه 9 بر یک صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی رسید که در این مرحله "شاهین آتاموف" کومیته کای پرافتخار جمهوری آذربایجان را 3 بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد و در نهایت با برتری 8 بر صفر مقابل "رضوان کاپتان" از تركیه به مدال طلا دست یافت. نمایندگان جمهوری آذربایجان و مقدونیه هم به مدال برنز مشترك سنكین وزن رسیدند.

در وزن 84-كیلوگرم، "ذبیح الله پورشیب" كه با نظر كادر فنی یك وزن پایین‌تر روی تاتامی رفت، به مدال نقره رسید. وی در دیدار پایانی، نتیجه را 7 بر 2 به "گوکان گندوز" از تركیه واگذار كرد و نقره گرفت. پورشیب برای رسیدن به دیدار نهایی، "ارولکان کایاقلو" از ترکیه را 7 بر صفر، "نیوکولای کوکلین" از روسیه را 8 بر صفر، "مهمت تزکی دمیر" دیگر نماینده تركیه را 7 بر صفر برد و "آیکان مامایف" از جمهوری آذربایجان را 3 بر صفر را مغلوب كرده و حتی یك امتیاز را هم از دست نداده بود. در این وزن كومیته‌كاهای گرجستان و جمهوری آذربایجان به نشان برنز مشترك قناعت كردند.

در كومیته بانوان و در وزن 61- كیلوگرم، "پگاه زنگنه" كاپیتان تیم بانوان ایران به مدال برنز رسید و "طراوت خاكسار" عضو تیم امید ایران در این وزن به مدال نرسید. "دلارام دوستی" در وزن 68- كیلوگرم با شكست در دیدار پایانی مقابل "رزیتا علیپور" از تیم منتخب سبك شوتوكان JSKA شكست خورد و به نشان نقره دست یافت. علیپور در این پیكارها عملكرد خوبی داشت و "سمیرا ملكی‌پور" دیگر ملی‌پوش ایران را هم در مراحل ابتدایی مغلوب كرد. در کاتای انفرادی هم نگین باقری به نشان نقره دست یافت.

در كاتای انفرادی مردان "فرید حقیقی" پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و با چند روز تمرین به مدال نقره دست یافت. وی برای رسیدن به دیدار پایانی ابتدا "احمد جمال " ازلیبی را با پنج پرچم شکست داد و در ادامه "علی سوفوغلو" از ترکیه و "جان ارک" از آلمان را با نتیجه مشابه چهار بر یک مغلوب کرد. کاتاروی تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی نیز "محمد سعید" از کویت را با حساب 3 بر 2 شکست داد تا راهی دیدار نهایی شود.

این رقابتها امروز به پایان می‌رسد.

 

 

 

کد خبر 2130975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha