۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹

رهنما در گفتگو با مهر:

تیم سوم جهان را تحویل گرفتم/ نباید باخت را مثل چماق بر سر ورزشکار کوبید

تیم سوم جهان را تحویل گرفتم/ نباید باخت را مثل چماق بر سر ورزشکار کوبید

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: تیمی که از کادر فنی قبلی تیم ملی تحویل گرفتیم عنوان سوم جهان را در اختیار داشت و با ادامه همان روند موفق شدیم در لیگ جهانی قهرمان شویم.

مسعود رهنما با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: موفقیت تیم ملی در رقابتهای کاراته وان ترکیه نشان از این دارد که راه صحیحی را برای آماده سازی تیم ملی درپیش گرفته ایم. این نتایج برای من راضی کننده بود ولی امیدوارم که این قهرمانی تاثیر منفی در کار تیم در رقابتهای کشورهای اسلامی نگذارد.

وی ادامه داد: ما دو مسابقه مهم قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی را پیش رو داریم که برای مسئولان ورزش کشور بازیهای کشورهای اسلامی مهمتر است. به همین دلیل تلاش می کنیم نتیجه ای که در ترکیه رقم خورد را در اندونزی تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص نماینده وزن 55- کیلوگرم تیم ملی در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: بعد از آسیب دیدگی سعید حسنی پور در رقابتهای ترکیه که باعث شد این کاراته کا رقابتهای کشورهای اسلامی را از دست بدهد مجید حسن نیا را جایگزین وی کردیم.

رهنما به شرایط حسنی پور اشاره کرد و گفت: من اعتقاد داشته و دارم که حسنی پور بهترین و واقعی ترین 55- کیلوگرم ایران است که حق اوست پیراهن تیم ملی را برتن کند. او در حالی که از حریف خود در مسابقات ترکیه 3 بريک پیش بود دچار آسیب دیدگی از ناحیه نازک نی شد که متاسفانه خبری که به تهران مخابره شد واقعی نبود.

وی ادامه داد: سالهاست از مسئولان فدراسیون کاراته می خواهم در اردوهای تیم ملی ، مسابقات قهرمانی کشور و لیگ وزن ها را واقعی کنترل کنند. چطور می شود کاراته کایی که برای رسیدن به وزن 60- کیلوگرم در همین ترکیه با 2 کیلواضافه وزن مشکل دارد چگونه می شود در لیگ یا مسابقات قهرمانی کشور با 55- کیلوگرم وزن مبارزه می کند.

سرمربی تیم ملی در خصوص شکست مهدی سلطانی در رقابتهای کاراته وان ترکیه گفت: مهدی باید از این شکست درس گرفته و تجربه خوبی کسب کرده باشد. من به عنوان سرمربی تیم ملی نمی توانم با یک مبارزه او را مورد ارزیابی قرار دهم. او 10 روز قبل در شرق آسیا مبارزه کرده بود و آمد و در غرب مبارزه کرد. این موضوع می تواند روی کار او تاثیر منفی داشته باشد. از سوی دیگر هم نمی توان یک باخت را مانند چماق توی سر ورزشکار کوبید. مطمئنم کاپیتان تیم ملی در اندونزی جبران خواهد کرد.

رهنما به حضور دو نماینده ایران در فینال وزن 75- کیلوگرم اشاره کرد و گفت: رسیدن بهمن عسگری و سعید حسنی پور به دیدار نهایی نشان دارد که اشتباهی در انتخاب این وزن نداشته ایم و این دو در مصاف با بهترین های دنیا  نمایش خوبی از کاراته ایران داشتند.

وی در خصوص عملکرد حسین سمندر هم گفت: این کاراته کا نشان داد که بدون توجه به جایگاه پدرش با گوش دادن به دستورات کادر فنی و تلاش فراوان حق خود را گرفت. حتی زمانی که سعید احمدی را شکست داد و ما گفتیم باید در کومیته تیمی مبارزه کند بدون کوچکترین اعتراضی نظر کادر فنی را قبول کرد. سمندر برای تبدیل شدن به یک کاراته کای جهانی و طراز اول راه دشواری پیش رو دارد.

سرمربی تیم ملی در پایان سخنان خود گفت: کاراته در لیگ جهانی قهرمان شد ولی غیر از رئیس کمیته ملی المپیک هیچکدام از مسئولین به این موفقیت توجهی نداشتند. ما سال آینده باید در بازیهای آسیایی شرکت کنیم و در چند دوره گذشته ورزش ایران نشان داده که با مدالهای کاراته جهش خوبی در جدول توزیع مدالها داشته و امیدوارم مسئولان ورزش کشور با نگاه ویژه ای امور کاراته را دنبال کنند.

تیم ملی کاراته ایران عصر یکشنبه با کسب 17 مدال رنگارنگ عنوان قهرمانی رقابتهای کاراته وان ترکیه را کسب کرد.

کد خبر 2132491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha