۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

اسد در مصاحبه با چارلی رز:

واشنگتن مدرکی برای محکوم کردن دمشق ندارد/آمریکا منتظر پاسخ متحدان سوریه باشد

واشنگتن مدرکی برای محکوم کردن دمشق ندارد/آمریکا منتظر پاسخ متحدان سوریه باشد

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس آمریکا به واشنگتن هشدار داد که در صورت حمله به این کشور عربی متحدان دمشق وارد عمل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "بشار اسد" در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه سی بی اس هشدار داد : در صورتی که هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه انجام شود، متحدان سوریه به این حمله پاسخ خواهند داد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: هیچ مدرک و سندی که نشان دهد من سلاح شیمیایی را در مقابل مردم خود به کار گرفته ام، وجود ندارد.

مشروح این مصاحبه قرار است امروز دوشنبه از شبکه سی بی اس پخش شود.

چارلی رز در گفتگو با رویترز گفت : بشار اسد در این مصاحبه حاضر به تایید این موضوع که آیا سوریه تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد یا خیر نشد اما گفت اگر سوریه سلاح شیمیایی داشته باشد، کنترل کامل آن در اختیار دولت مرکزی است.

بشار اسد در این مصاحبه گفت اگر دولت آمریکا اطلاعات و سندی از دست داشتن دولت سوریه در چنین مسئله ای دارد، باید این اسناد را ارائه کند. وی همچنین هشدار داده اگر آمریکا دست به هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه بزند، متحدان این کشور ساکت نخواهند ماند و آن را تلافی خواهند کرد. در این گزارش به جزئیات بیشتر این متحدان اشاره ای نشده است.

رز همچنین مدعی شد بشار اسد از موضوع اینکه ممکن است با حمله نظامی آمریکا، موقعیت نظامی دولت سوریه در مقابله با مخالفان تضعیف شود، ابراز نگرانی کرده است
 

کد خبر 2131940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha