۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

روحانیت سومین شخصیت الهی در سطح تاریخ بعد از پیامبران و ائمه است

روحانیت سومین شخصیت الهی در سطح تاریخ بعد از پیامبران و ائمه است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت سومین شخصیت الهی در سطح تاریخ و جهان بعد از پیامبران و ائمه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر یکشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: حوزه‌ها و مدارس علمیه نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت انسان‌های الهی و آسمانی با ویژگی دین‌شناسی و دین‌بیان و دین‌مدار دارد.

وی با اشاره به تربیت انسان‌های متقی در مدارس و حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه در بخش‌های تحقیق و پژوهش و اخلاق و دانش و معرفت نقش بسیار مهمی دارد و به عنوان حوزه نجات و کمال بشریت و ارائه دهنده اسلام ناب و دفاع مقدس اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان فعالیت دارد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت کامل شخصی و مدرسه ای توسط طلاب، تاکید کرد: طلاب باید با عمیق‌خوانی و دقیق‌خوانی به خوبی مفاهیم را درک کنند و همه تلاش خود را برای یادگیری همه مفاهیم و تعلیمات اساتید به کار بگیرند.

وی احترام به اساتید و بزرگان علوم و تکریم آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا سربازانی ولایت‌مدار برای مقام معظم رهبری و همه تلاش خود را برای عمل به منویات مقام معظم رهبری به کار بگیریم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه نظم و انضباط را به عنوان یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: طلاب در مجموعه‌ای زندگی می‌کنند که باید با برنامه حرکت کنند و هم در زندگی شخصی و هم در درس و حوزه با نظم و برنامه باشند.

وی در ادامه به تحولات جهان اشاره کرد و افزود: جهان استکبار تلاش بسیار زیادی برای هدایت مردم به سمت بی‌دینی دارد ولی جهان در آستانه تحولی عظیم قرار دارد که از نهضت بزرگ اسلامی در ایران نشات گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: تلاش برای بی‌دین‌کردن مردم از همان ابتدای بعص پیامبران وجود داشته است و گروه‌های دین‌ستیز برای رسیدن به مقاصد خود، ظلم‌های بسیاری به مرد دین‌دار داشته‌اند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تجلی اسلام ناب محمدی در شرایطی بود که تهاجم استکبار و جبهه دین‌ستیز به اوج خود رسیده بود و تمام جامعه بشری را در خطر نابودی قرار داده بودو انقلاب ما از این موضوع جلوگیری کرده و اسلام ناب را در کشور احیا کرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری از روحانیت به عنوان سومین شخصیت الهی پس از پیامبران و ائمه نام برد و افزود: اساس این انقلاب و اسلام را بر دو پایه کتاب و عترت است.

تجلیل از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

کد خبر 2136038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha