۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۱

نامور خبر داد:

افزایش 20 درصدی برداشت انگور از تاکستانهای خراسان شمالی

افزایش 20 درصدی برداشت انگور از تاکستانهای خراسان شمالی

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از افزایش 20 درصدی برداشت انگور از تاکستانهای این استان خبرداد.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر،  با بیان اینکه در 18 هزار و 200 هکتار از تاکستان های استان انگور کشت شده است، افزود: پیش بینی می شود امسال 180 هزار تن انگور از تاکستان های استان برداشت شود.

وی افزود: در12هزار هکتار از تاکستان های استان انگور کلاهداری و در پنج هزار هکتار دیگر نیز رقم سفید بی دانه کشت شده است.

نامور اظهار داشت: شش درصد از تاکستان های کشور در خراسان شمالی وجود دارد 10 درصد از انگور تولیدی کشور از آن برداشت می شود.

وي  تصريح كرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در خراسان شمالی به ترتیب در شهرستان‌های بجنورد، فاروج، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و... قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه غالب باغات انگور استان به صورت آبی کاشت و نگهداری می‌شوند، اضافه کرد: 12 هزار هکتار از تاکستان‌های استان آبی و 6 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده‌اند.

وی ادامه داد: برداشت گونه‌های انگور کلاهداری و بیدانه سلطانی از شهریور ماه در خراسان شمالی آغاز شده و رقم کلاهداری نیز به مدت طولانی در سردخانه‌ها و انبارها قابل نگهداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی داشته و سالانه 950 هزار تن انواع محصولات زراعی و حدود 250 هزار تن نیز محصول باغی در این استان تولید می‌شود.

کد خبر 2137875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha