۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

روشن روان به مهر تشریح کرد:

ماجرای خلق سمفونی "فلک الافلاک"/ 18 میلیون نشانه در این سمفونی به کار رفت

ماجرای خلق سمفونی "فلک الافلاک"/ 18 میلیون نشانه در این سمفونی به کار رفت

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل خانه موسیقی ایران با تشریح ماجرای خلق سمفونی "فلک الافلاک" گفت: برای ساخت این سمفونی 18 میلیون نشانه به کار رفته است.

کامبیز روشن روان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت سمفونی فلک الافلاک اظهار داشت: ساخت این سمفونی بیش از یک سال و نیم طول کشید.

وی یادآور شد: شاید باورش سخت باشد اما برای ساخت این سمفونی 18 میلیون نشانه به کار رفته که اگریکی از این نت ها با بقیه همخوانی نداشته باشد هرکسی حتی اگر موسیقی دان هم نباشد می تواند بی نظمی آن را تشخیص دهد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران با تاکید بر اینکه یکی از کامل ترین انواع هماهنگی و نظم در هنر موسیقی دیده می شود، گفت: میلیون ها اثر موسیقی ساخته شده و در تمام آنها این هماهنگی به بهترین نحو ممکن مشاهده می شود.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علت نامگذاری سمفونی فلک الافلاک اظهار داشت: 42 سال پیش وقتی به خرم آباد آمدم و قلعه فلک الافلاک را دیدم چنان تحت تاثیر قرار گرفتم که با خود عهد کردم حتما سمفونی با نام این قلعه بسازم.

روشن روان با بیان اینکه من قلبا عاشق موسقی لری هستم و کمترین کاری را که می توانستم انجام دهم ساخت این سمفونی بود، افزود: کمتر اثری از من می بینید که رگه ای از موسیقی لری در آن نباشد.

وی با تاکید بر اینکه این آثار در سراسر دنیا اجرا شده اند و چنان جذابیت دارند که نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای خارجی ها هم شور انگیز است، گفت: دومین دلیل من برای ساخت این سمفونی این است که این قلعه را سمبل استقامت، سربلندی و شکوه دیدم.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران ادامه داد: در زمانی که جنگ به کشور ما تحمیل شد استواری و پایمردی که مردم این دیار ایجاد کردند کمترین کاری که می توان در مقابل این حماسه انجام داد ساخت این اثر بود.

روشن روان با بیان اینکه حماسه ای که مردم ایران به خصوص شهرهای غربی ایجاد کردند خیلی بیشتر از اینها ارزش دارد و باید به آن بیشتر پرداخته شود، اظهار داشت: این سمفونی از دو ملودی اصلی لری به وجود آمده است و تا به امروز در گوشه و کنار دنیا نیز اجرا شده و موفق هم بوده است.

وی در پایان سخنان خود سمفونی فلک الافلاک را به مردم لرستان تقدیم کرد.

کد خبر 2148214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha