۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶

وقتی خاله ریزه، ریزتر و ریزتر می‌شود!

وقتی خاله ریزه، ریزتر و ریزتر می‌شود!

جلد اول از مجموعه قصه‌های خاله ریزه با عنوان «خاله ریزه پیر و کوچولو» نوشته الف پرویسن با ترجمه داود شعبانی از سوی نشر پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خاله ریزه، مشکل کوچکی دارد و در عین حال بی‌نهایت بزرگ! او کوچک می‌شود. وقتی هم کوچک می‌شود در موقعیت‌های خنده‌داری قرار می‌گیرد و دچار مشکلات بزرگی می‌شود! خاله ریزه کوچک می‌شود اما با باهوش است و با نقشه‌های استادانه‌ای که می‌کشد، خود را برای روبه‌روشدن با مشکلات آماده می‌‌کند. حالا می‌خواهد این مشکل، خرس بزرگ قهوه‌ای باشد یا موش کوچک بازیگوش.

اصلا قصه کوچک شدن خاله ریزه از کجا شروع شد. «یک شب، خاله ریزه به رختخواب رفت و خوابید. اما صبح وقتی که از خواب بیدار شد، فهمید که خیلی کوچک شده است. او به اندازه یک نمکدان شده بود. خاله ریزه در خانه تنها بود و هم‌صحبتی نداشت. شوهرش در صحرا بود و بچه‌هایش هم بزرگ شده و رفته بودند. بنابراین با خودش گفت: «خُب حالا که اندازه یک نمکدان شده‌ام، باید ببینم چه کارهایی می‌توانم انجام بدهم...»

خوبی خاله ریزه در این است که از پا نمی‌نشیند و ناامید نمی‌شود...حتی کوچک شدن او در حد یک نمکدان او را از کار و تلاش برای رسیدن به آنچه می‌خواهد باز نمی‌دارد.

سال‌ها پیش، مجموعه خاله ریزه به صورت یک سریال کارتُنی از تلویزیون پخش شد. مجموعه قصه‌های خاله ریزه را در قالب چهار جلد انتشارات پیدایش منتشر کرده است. جلد اول از مجموعه قصه‌های خاله ریزه با عنوان «خاله ریزه پیر و کوچولو» را الف پرویسن نوشته و داود شعبانی ترجمه کرده؛ این کتاب از سوی نشر پیدایش در 2000 نسخه رو به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2161358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha