۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۳۴

گزارش خبری/

شهرداری برای ترکاشوند تحفه نیست/ البرز نوپا نیازمند همبستگی و وحدت است

شهرداری برای ترکاشوند تحفه نیست/ البرز نوپا نیازمند همبستگی و وحدت است

کرج - خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر خدمتگزاری برای مردم، گفت: شهردار جدید کرج در گذشته این مسئولیت را داشته است و سمت شهرداری برای ترکاشوند تحفه نیست و وی باید با تجربه و تلاش مضاعف برای امور شهری برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز پیش علی ترکاشوند شهردار جدید و البته نام آشنا برای شهرداری کرج حکم انتصاب خود را از وزیر کشور دریافت کرد و پیش از ظهر سه شنبه نیز مراسم معارفه وی با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در مراسم حدود سه ساعته معارفه شهردار جدید کرج افراد متعددی با مسئولیت های مختلف حضور داشتند که از جمله آنها می توان به عزیز اکبریان، محمد جواد کولیوند و مفید کیای نژاد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و و امام جمعه کرج، آیت الله محسن کازرونی امام جمعه اسبق کرج، مهدوی راد مدیر کل دادگستری استان البرز، فرهادی دادستان عمومی و انقلاب کرج، محمود دادگو رئیس شواری اسلامی کرج و تمام اعضای شورای شهر، سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، حجت الاسلام متولی رئیس ستاد عتبات عالیات استان، معاونان اسبق و فعلی استانداری، فرمانداران و بخشداران کرج، علی آقا زاده و علی ترکاشوند شهرداران اسبق و جدید شهر کرج اشاره کرد.

ترافیک مهمترین معضل کرج

محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج به عنوان اولین سخنران این جلسه بیشترین وقت خود را برای تقدیر و تشکر ازمسئولان برای همکاری در دوره سوم شورای شهر اختصاص داد و از آیت الله کازرونی به دلیل همراهی و همفکری رساندن به اعضای شواری سوم تقدیری ویژه کرد و گفت: مطمئن هستم حجت الاسلام حسینی همدانی نیز مانند آیت الله کازرونی شورای دوره چهارم نیز در مقاطع مختلف یاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر دست یاری به سوی همه مسئولان شهر برای پیشرفت دراز خواهند کرد، اظهار داشت: امید است شورای چهارم با توجه به تاکیدات قرآن و اهمیت آن در قانون اساسی با تکیه بر آرا مردم و به خصوص حمایت های امام جمعه و مجموعه استانداری در چهار چوب شرح وظایف بتواند عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد.

رئیس شورای شهر چهارم کرج در پایان سخنان خود به بزرگترین معضل شهر کرج اشاره کرد و اعلام کرد: ترافیک شهر کرج به نقطه بحران رسیده است و اگر به قطار شهری توجه نشود با مشکل بسیار بزرگی مواجه خواهمی بود و متاسفانه دولت قبل در این خصوص به تعهداتش عمل نکرد اما ما باید برنامه ای جدی برای این موضوع داشته باشیم.

حضور جمع کثیری از مسئولان نشانه همبستگی است

با اعلام مجری برنامه، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی به عنوان دومین سخنران مراسم بر روس سن رفت و در ابتدای سخنان خود حضور جمع حاضر در مراسم را نشان از اتحاد، همبستگی و همفکری در ادامه استان البرز دانست و گفت: همه مسئولان باید قدر این نعمت را بدانند و شکر گذار خداوند متعال برای این وحدت و یکپارچگی باشند.

امام جمعه کرج ادامه داد: مسئولان اگر کاری را برای مردم انجام می دهند به وظیفه خود عمل کرده اند و اگر کم کاری کنند باید پاسخگو باشند، نباید در قبال کارهایی که انجام می دهند انتظار تشکر و قدردانی داشته باشند و باید مزد اصلی خود را از خداوند متعال درخواست کنند.

وی در پایان سخنان خود توصیه ای برای مسئولان داشت و گفت: همه کسانی که در راس کاری از امور جامعه هستند باید بدانند که عمر آدمی به سرعت سپری می شود و آنچه می ماند عمل انسان هاست و اگر این عمل از روی اخلاص نباشد بی ارزش خواهد بود.

شهرداری برای ترکاشوند تحفه نیست

اما آیت الله کازرونی که سومین سخنرانی این جلسه را بر عهده داشت بدون مقدمه و تنها پس از عرض سلامی مختصر به حضار گفت: انسان ها متفاوتند، بسیاری تلاش دارند به دنیا برسند و اگر حد و مرزهای رسیدن به دنیا رعایت نشود مشکلات عدیده ای به وجود می آید و ایراد اصلی آنجا است که انسان برای رسیدن به دنیا بر مسیرهایی خلاف قدم بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر می فرماید اگر چهار اصل ادای امانت، راستگویی، همراهی با مردم و برداشتن عفیفانه لقمه را رعایت کنید غم و مشکلی برشما وارد نخواهد شد.

وی اظهار داشت: ترکاشوند فرزند کرج است و برای کسی که شهرداری را تجربه کرده است سمت شهردار تحفه ای نخواهد بود، وی باید در دوره جدید سمت خود با امید، تلاش، تجربه و ظرافت کارها را انجاتم دهند تا شیرینی  و شهد آبادانی بر کام مردم بنشیند.

البرز نیازمند همبستگی است

عزیز اکبریان نیز که با توافق دیگر نمایندگان برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفته بود ابتدای سخنان خود را به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای حادثه اخیر سراوان، شهید فهمیده و پدر شهیدان نژاد فلاح اختصاص داد.

وی در ادامه گفت: برخی می گویند کرج شهر خوش استقبال و بد بدرقه است اما اینها واهمه ای بیش نیست همه مردم کرج قدرشناس مسئولانی هستند که برای خدمت به شهر و مردم تلاش می کردند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: مردم از ما عمل می خواهند، مسئولان نباید امروز و فردایشان با هم متفاوت باشد، نباید فکر کنیم که اگر مسئولیتی دارین نسبت به دیگران برتر هستیم، باید خدمتگزار مردم باشیم.

اکبریان با بیان اینکه همه ما عهد و پیمان بسته ایم تا خدمت گذار مردم باشیم، تاکید کرد: خوشبختانه نمانیدگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی از وحدت خوبی با یکدیگر برخوردار هستند، امید است این وحدت و هماهنگی در بین کلیه مدیران استان ادامه داشته باشند زیرا استان نوپای البرز نیازمند همبستگی است.

علی آقا زاده  و علی ترکاشوند نیز آخرین سخنرانان این جلسه بودند که بیشترین وقت خود را برای تشکر و قدردانی و البته شعر خوانی گذراندند.

کد خبر 2165169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha