۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

حدادعادل:

دفاع مقدس باید سرمایه آینده کشور قرار گیرد/ تقدیر از خبرنگار مهر به عنوان یکی از نویسندگان مجموعه سرداران ایران

دفاع مقدس باید سرمایه آینده کشور  قرار گیرد/ تقدیر از خبرنگار مهر به عنوان یکی از نویسندگان مجموعه سرداران ایران

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: لازم است دفاع مقدسمان را به سرمایه ای عظیم تبدیل کنیم تا به یک داستان گمشده در کتاب ها مبدل نشود بلکه با ثبت این فداکاری ها و آشنایی نسل آینده با این رشادت ها کشور را در برابر حوادث بیمه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایران ( از فریدون تا احمد کاظمی) و مجموعه داستان های مناطق جنگی ایران اظهار داشت: سفر من به اصفهان دلیل دیگری داشت اما همکاران تهرانی شما زمانی که از سفر من به اصفهان مطلع شدند مرا در جریان فعالیت بزرگ گروه نویسندگان طوبا قرار دادند و من از اینکه چنین کار هوشمندانه ای در اصفهان انجام شده بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: همیشه از اصفهانی ها توقع کارهای نو، دلنشین و موثر  داشته ایم که نگارش چنین مجموعه عظیم فرهنگی نیز از این دسته کارها است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون در ایران انسان های بس بزرگی وجود داشته که ایران را از هجمه های دشمنان حفظ کرده است، تصریح داشت: در میان تمدن های قدیمی دنیا تنها چند تمدن از گذشته تا امروز دوام پیدا کرده است و سرّ ماندگاری تمدن کهن فارسی تا امروز را می توان در وجود همین مردان بزرگ از گذشته تاکنون جستجو کرد.

وی با بیان اینکه انسان های عاشق دنیا را می سازند و انسان های عاقل از دنیا نفع می برند، ادامه داد: در واقع این بزرگمردان و سرداران ایرانی انسان هایی عاشق بودند که وجود خود را برای مردم و کشورشان می خواسته اند و در پی نفع خود نبودند.

حدادعادل با اشاره به اینکه سرداران جنگی از جنس همان انسان های عاشق هستند، بیان داشت: خوشحالیم که اگر در زمان  بزرگمردان تاریخی  کشور حضور نداشتیم اما در زمان معاصر نیز افرادی از جنس این آدم های بزرگ را مشاهده کردیم که استواری میهن ما مدیون آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ایران یک دنیا در برابر ملتی قرار گرفتند که هنوز ارتش سازمان یافته ای نداشت، ابراز داشت: سردارانی که بخشی از سرگذشت آنها در مجموعه 50 جلدی سرداران ایران منتشر شده است با رشادت، ایمان و فداکاری بی‌نظیر خود کشور را در برابر هجمه های جهانی حفظ کردند و اکنون وظیفه ما گسترش رشادت های آنها است.

 دفاع مقدس نباید به داستان گمشده ای در میان کتاب ها تبدیل شود

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه چنین کارهای عظیم همچون دفاع مقدس نیازمند گسترش است، تاکید داشت: جنگ تحمیلی خسارات زیادی به ما وارد کرد به گونه ای که به غیر از سربازان و سرداران مردان زیادی در جنگ شهید شدند.

وی اظهار داشت: لازم است ما دفاع مقدس را به سرمایه ای تبدیل کنیم تا به یک داستان گمشده در کتاب ها مبدل نشود بلکه با بیمه کردن کشور به کمک حفظ این فداکاری ها نسل آینده نیز با ارزش های جنگ زندگی کند.
حداد عادل گفت: خواهشی که از شما دارم این است که با ذوق و سلیقه زحمت و دقت چهره های درخشان این جنگ را و سرداران بزرگ ایران زمین را زنده نگه دارید که در این صورت شما نیز در اجر آنها سهیم هستید.

تقدیر از خبرنگار مهر به عنوان نویسنده مجموعه سرداران ایران

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایرانی ( از فریدون تا احمد کاظمی) با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جمعی از نویسندگان  دفاع مقدس همچون  قیصری، مجید رضا بالا و محمدرضا بایرامی و شخصیت های فرهنگی کشور برگزار شد و در این مراسم از فاطمه کازرونی خبرنگار مهر نیز به عنوان یکی از نویسندگان مجموعه 50 جلدی سرداران ایران و مناطق جنگی مورد تقدیر قرار گرفت.
 

کد خبر 2166867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha