تحولات همسایگان شرقی/

افزایش 60 درصدی تلفات غیرنظامیان در افغانستان/ جایزه 5 میلیون روپیه ای برای سر ملا فضل الله

افزایش 60 درصدی تلفات غیرنظامیان در افغانستان/  جایزه 5 میلیون روپیه ای برای سر ملا فضل الله

تحریم نشست لویه جرگه از سوی حزب ائتلاف ملی افغانستان، افزایش 60 درصدی تلفات غیرنظامیان در این کشور و جایزه پنج میلیون روپیه ای برای سر ملا فضل الله از جمله تحولات اخیر همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی افغانستان امروز دوشنبه یک فرد بمب گذار را که در پی انجام عملیات انتحاری بود، در ولایت خوست این کشور بازداشت کردند.

فرد بازداشت شده موفق به انجام عملیات انتحاری نشد و به ارتباط خود با طالبان و گذراندن دوره های آموزشی در میرانشاه وزیرستان پاکستان با هدف انجام عملیات انتحاری در مرکز ولایت وردک اعتراف کرد.

خبر دیگر اینکه فاضل سانچارکی سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان از شرکت نکردن این حزب در لویه جرگه مشورتی با هدف بررسی پیمان امنیتی کابل واشنگتن که قرار است 25 آبان با حضور سه هزار نفر از ریش سفیدان افغانی در کابل برگزار شود، خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هزینه برگزاری لویه جرگه از بیت‌ المال تامین می‌شود، برگزاری آن را در تضاد با قوانین افغانستان و شیوه حامد کرزای برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی دانست.

همچنین جورجت گنگون مسئول بخش حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان با اشاره به افزایش 60 درصدی تلفات غیرنظامیان در 10 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 2012 در چهار ولایت فراه، هرات، غور و بادغیس در این باره ابراز نگرانی کرد و بمب های کنار جاده ای را علت 85 درصد مرگ و میر خواند.

خبر دیگر اینکه بیش از 100 نفر از اعضای شورای اتحاد اهل تسنن در نامه ای به ملا عمر رهبر طالبان پاکستان خواستار توقف حملات تروریستی اعضای این گروه در خاک این کشور شدند.

همچنین رسانه های خبری از جایزه پنج میلیون روپیه ای برای سر ملا فضل الله خبر دادند که شورای طالبان در پی مرگ حکیم الله محسود وی را که رابطه نزدیکی با ملا عمر دارد، به عنون رهبر جدید طالبان معرفی کرد.

خبر دیگر اینکه سلمان خورشید وزیر خارجه هند در یک سخنرانی در سیدنی از تمایل نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان برای صلح و داشتن روابط بهتر و خوب با دهلی نو خبر داد.

کد خبر 2174213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha