۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۶

همزمان با تاسوعاي حسيني/

دسته روي هيئات عزاداري در خراسان شمالي آغاز شد

دسته روي هيئات عزاداري در خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: همزمان با تاسوعاي حسيني مراسم دسته روي هيئات عزاداري شهرها و روستاهاي مختلف خراسان شمالي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه همزمان با تاسوعاي حسيني، نهمين روز از ماه محرم، مراسم دسته روي هيئت هاي عزاداري بجنورد، مركز استان خراسان شمالي و برخي از روستاهاي اطراف آن به سمت آستان مقدس امامزاده سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) بجنورد آغاز شد.

هم اكنون حدود 100 هيئت عزاداري حسيني از مساجد و حسينيه هاي بجنورد و روستاهاي اطراف آن در خيابان هاي شهر به سمت حرم مطهر برادر امام رضا(ع) كه در بجنورد به نام معصوم زاده مشهور است، در حركتند.

هيئت هاي سينه زني و زنجيرزني بجنورد با نظم خاصي كه پيش از اين با تلاش عوامل مختلف زمينه سازي شده بود، نوحه سرايي و عزاداري مي كنند و شمار كثيري از مردم نيز در پي اين هيئت ها به سمت آستان امامزاده سيدعباس(ع) حركت مي كنند.

بر اساس برنامه نماز ظهر امروز به صورت جماعت در محل شبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) معصوم زاده بجنورد با حضور عزاداران حسيني برگزار مي شود.

بنا بر گزارش هاي رسيده در ديگر شهرستان هاي خراسان شمالي نيز مراسم تعزیه خوانی، سینه زنی و سوگواری اباعبدالله الحسین و حرکات دسته جات عزاداری به همراه مداحی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع) از صبح امروز آغاز شده و عزاداران حسيني هنگام ظهر در يكي از امامزاده هاي شاخص و يا مساجد اصلي شهرهاي مربوط تجمع كرده و نماز جماعت اقامه خواهند كرد.

در روستاهاي خراسان شمالي هم امروز هيئت هاي عزاداري مساجد و حسينيه ها دسته روي خود را آغاز كرده و عزاداران پس از حضور در مراسم سينه زني و زنجيرزني به زيارت مزار رفتگان خود مي روند.

بر اساس اعلام اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي در اين استان در مجموع هزار و 62 هيئت مذهبي وجود دارد كه به صورت فصلي و در ماه هاي محرم، صفر و رمضان عزاداري مي كنند.

 

کد خبر 2174908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha