۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

آیت ‌الله نوری همدانی:

قرآن طاغوت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را همچون منافقین و صهیونیست‌ها معرفی می‌کند

قرآن طاغوت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را همچون منافقین و صهیونیست‌ها معرفی می‌کند

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: قرآن مجید با عناوینی، از طاغوت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نام می‌برد و مستکبران، منافقین و صهیونیست‌ها را نیز در همین صف معرفی می‌کند، تا پیراون ادیان الهی دشمنان خود را شناخته و از اخلال آنها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، در پیامی به همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام حقوقی، تصریح کرد: هدف انبیاء و ادیان الهی ساختن جامعه‌ای متکامل و پیشرو است که با اعتقاد به اصول دینی و مجهز بودن به اصول اخلاقی، با وحدت و انسجام در راه صلح و صفا، عدالت، صداقت، امانت و تقوا حرکت کنند و بر اساس فرهنگ دینی و سیاست اسلامی، گام بردارند و از ضد ارزش‌های مانند ظلم، خیانت، فقر و جهل به کلی بر کنار باشند.

متن پیام این استاد برجسته حوزه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و تحیت به محضر شخصیت‌های محترمی که به منظور برگزاری «همایش‌ ملی جایگاه ادیان الهی در نظام حقوقی» در آن مجمع محترم حضور دارند.

خداوند متعال به موازات خلقت انسان‌ها، راه زندگی آنان را به آنها نشان دادند و در قرآن مجید، در 59 مورد، این راه که با فطرت انسان‌ها نیز هم‌آهنگ است، را صراط مستقیم نامیدند و پیمودن این راه را با وسیله سعادت و تکامل انسان‌ها، قلمداد نمودند.

ضمناً ابلاغ صراط مستقیم زندگی بشریت را به عهده پیامبران(ع) که شاگردان خاص مکتب الهی هستند و از راه وحی و الهام پیام‌های خالق جهان هستی را دریافت می‌نمودند، گذاشتند و فرمودند:

«وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خلَا فِيهَا نَذِيرٌ»(آیه 24 سوره فاطر)

یعنی هر امتی که به وجود آمده است از جانب خداوند انذار کننده‌ای نیز داشته است.

به طور خلاصه کتاب‌‌های آسمانی که مشتمل بر بیان ارزش‌های الهی است، بر پیغمبران نازل شده و به این وسیله، ادیان الهی متشکل گردید.

هدف انبیاء و ادیان الهی، ساختن جامعه‌ای متکامل و پیشرو است که آن جامعه با اعتقاد به اصول دینی و مجهز بودن به اصول اخلاقی با وحدت و انسجام در راه صلح و صفا، عدالت، صداقت، امانت و تقوا حرکت کنند و بر اساس فرهنگ دینی و سیاست اسلامی گام بردارند و از ضد ارزش‌های مانند ظلم، خیانت، فقر و جهل به کلی بر کنار باشند.

ما در این جا برای نمونه یک آیه از قرآن مجید که بیانگر هدف خداوند از ارسال پیامبران در استمرار خط رسالت از آدم تا خاتم پیغمبران حضرت محمد مصطفی «علیهم السلام» است را ذکر می‌کنیم.

«قَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»(آیه 25 سوره حدید) یعنی؛ ما پیغمبران خود را با دلایل و معجزات به همراه کتاب آسمانی و دین الهی، به این منظور، به سوی بشریت فرستادیم که همه مردم جهان به اجرای عدالت در کلیه شئون زندگی قیام کنند و بر اساس رعایت عدالت زندگی کنند.

باید این مطلب را نیز بدانیم که قرآن مجید، به منظور این که پیروان ادیان الهی آگاهانه و هشیارانه برنامه‌های دینی را به کار ببندند و ثابت قدم باشند، از تمرد، طغیان و تخلف گروهی که به تعالیم انبیا پشت پا می‌زنند و مشکلات و مصایبی برای انسان‌ها به وجود می‌آورند، فراون سخن می‌گوید و با عناوینی از طاغوت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نام می‌برد و مستکبرین، منافقین و صهیونیست‌ها را نیز در همین صف معرفی می‌کند تا پیراون ادیان الهی دشمنان خود را شناخته و از شرور و اخلال آنها در زندگی خود جلوگیری کنند.

امید که آن مجمع محترم و نخبگان عزیز، با تبادل افکار خود و برگزاری همایشی تاثیرگذار، تصمیمات سازنده و آموزنده‌ای را با تکیه به معارف ادیان الهی برای بشریت امروز، بلکه برای همیشه انسان‌ها، عرضه بدارند و راهکارهایی را برای حاکمیت ادیان الهی ارایه کنند.

و نیز باید بدانیم که پیغمبران الهی و پیروان آنها تنها به گفتن و نوشتن اکتفا نمی‌کردند، بلکه برای عملی ساختن اهداف خود حرکت می‌کردند و حتی در این راه، جان خود را نیز نثار می‌نمودند تا همیشه ادیان الهی در میان مردم حاکم باشد.

«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»(آیه 105 سوره انبیاء)

در خاتمه مزید توفیقات آن مجمع محترم را از خداوند متعال مسئالت می‌نمایم.

کد خبر 2195207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha