۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۲

یادبود مرحوم محمدتقی طاهری/

کسانی که محبت علی(ع) را به مردم رساندند مداحان و سخنرانان اهل بیت (ع) بودند

کسانی که محبت علی(ع) را به مردم رساندند مداحان و سخنرانان اهل بیت (ع) بودند

یک خطیب مذهبی در مراسم یادبود مرحوم محمدتقی طاهری مداح اهل بیت(ع) گفت: مبنای عمیق نوکری اهل بیت(ع) خواست خدا و برگزیدگی خداست، مسلماً کسی که در مرز عمیق نوکری اهل بیت(ع) باشد حتماً مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار می گیرد. این همه شیعیان و محبان علی(ع) را کشتند اما دسته ای که توانستند محبت علی(ع) را به مردم برسانند مداحان و سخنرانان اهل بیت (ع) بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یاد بود پیرغلام اهل بیت (ع) محمدتقی طاهری از ویژه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با رویکرد ارتقای معرفت عاشورایی، هویت مذهبی و گسترش فضایل اخلاقی شنبه شب 23 آذر (11صفر)با حضور حاج علی آهی و حاج مرتضی و حاج محسن طاهری و والده محترمه و جمعی از مسئولان شهرداری و پیشکسوتان و مداحان و عاشقان ابی عبدالله ابن الحسین درفرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی توکلی مدیریت فرهنگسرای ارسباران گفت: اینجا مجلس گرامیداشت نوکری است که تا نفس داشت از حسین بین علی(ع) خواند و گریست و گریاند. مجلس پاسداشت کسی که از نفس او نه سه پسر بزرگوارش، که ده ها عاشق حسینی مدهوش و سرمست فضایل این خانواده شده اند. این مجلس تذکری است برای مشتاقان جاودانگی . درِ این خانه هر که نسب و نسبتی داشته باشد ماندگار بوده و خواهد بود و از باده لطف او به هر که چشانده اند خضر زمانه شده است.

وی افزود: مرحوم طاهری شجره طیبه ای بود که اصل آن در روزگار حیاتش دیده شد و فرع وجودش در قرن های پیش رو ریشه خواهد داشت. اگر دامنه تأثیر ایشان فقط این سه گل خوشبوی آستان حسینی باشد که نیست، باقی تأثیراتش از شمردن خارج است. صدها ستایشگر مشتقیم و غیر مستقیم بر سر خوان آن بزرگوار متنعم بوده اند.

توکلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی چه در زمان شکل گیری چه در تحقق چه در زمانه جنگ چه در دروان ثبات و پیشرفت همیشه و همیشه به زینت ستایشگری اعضای این خانواده مزین بوده است. امروز شاید تشکری از این وجه هم باشد که این خاندانِ با بصیرت، بالغ بر پنج دهه حضور مؤثر در شناخت ابعاد ابی عبدالله (ع)داشته و از این سبب یار و شناسای آزادگان پیرو حضرت روح الله بوده است.

وی یادآورشد: در این سالن که حسینیه ماست به محضر فرد فرد شما عرض می کنم قدرشناسی شما از پیر غلامی که دوازده سال است چهره در نقاب کشیده این پیام را به ارباب بی کفن تان دارد که در روزهایی که یادآور روزهایی است که کسی به خانواده شما احترام نگذاشت. در روزهایی  که کودکان شما تکریم نشدند در روزهایی که شب های جانسوزی به کاروان حسینی گذشت در روزهایی که لئیم ترین مردمان به ساحت مقدس سید الشهدا بی احترامی کردند همه جمع شدند تا بگویند حسین، جان ما فدای ستایشگرانت و چاکرانت. چه رسد به عزیز تر از جانمان که تو باشی و فرزندانت نازنینت.

در این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی نیز به سخنرانی پرداخت  وی گفت: امشب به یادبود نوکر شریف اهل بیت (ع) آقای محمد تقی طاهری هر چه فکر کردم چه بگویم دیدم بنده با پدر این سه بزرگوار مجالسی داشتم و وقتی منبر تمام می شد حاج محمد تقی عبا به تن می کرد و با یک لحنی می خواند. آقایان نوکری اهل بیت یک مبنای عمیق معنوی می خواهد یعنی باید او را از برای این پست و مقام انتخاب کرد  انتخاب خاص نوکری از یک جهت مراتب معنوی عالی آسمانی جستجو می کند حالا دعای مادر یا پدر است، بماند.

 

وی افزود: مبنای عمیق نوکری اهل بیت(ع) خواست خدا و برگزیدگی خداست. مسلماً کسی که در مرز عمیق نوکری اهل بیت(ع) باشد حتماً مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار می گیرد. این همه شیعیان و محبان علی(ع) را کشتند اما دسته ای که توانستند محبت علی(ع) را به مردم برسانند مداحان و سخنرانان اهل بیت (ع) بودند.

شجاعی تصریح کرد: از اکثر روایات بر می آید کسی که برای امام حسین(ع) بگریاند و بگرید و شبیه گریه کنندگان امام حسین(ع) باشد بهشت بر او واجب است. امروز با تمام هزینه هایی که دشمن صرف مبارزه با شیعه می کند شنیدیم که 50 هزار نفر به مذهب تشیع روی آوردند و شیعه شدند.

در این مراسم حاج علی انسانی و حاج اعتمادیان از مداحان اهل بیت مداحی کردند و رسالت بوذری مجری برنامه گپ و گفتگویی با حاج مرتضی طاهری و حاج محسن طاهری فرزندان مرحوم محمد تقی طاهری انجام داد. در انتها هم با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام امرودی قائم مقام معاون امور اجتمایی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام قاسم شجاعی خطیب مذهبی از خانواده مرحوم طاهری تقدیر وتجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان داده شد.

کد خبر 2195608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha