۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

حجت الاسلام روحانی:

علامه حائری محققی حکیم و فقیهی وارسته بود

علامه حائری محققی حکیم و فقیهی وارسته بود

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس جمهور ایران در پیامی، علامه حائری سمنانی را محققی حکیم و فقیهی وارسته دانست و گفت: این عالم ربانی دارای احاطه علمی کم نظیر بر مباحث اسلامی و برخوردار از حافظه ای بسیار قوی و ذوقی سلیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن روحانی در پیامی که صبح چهارشنبه در مراسم آغاز بکار همایش آیت الله حائری مازندرانی معروف به علامه سمنانی، در دانشگاه سمنان قرائت شد، ضمن تاکید بر اینکه علامه حائری محققی حکیم و فقیهی وارسته بود افزود: ویژگی بازر این عالم وارسته در میان همه فضائل و سجایای او، عشق و علاقه و ارادت وی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

وی در این پیام تاکید کرد: علاوه بر این توجه فوق العاده وی به معنویت و خودسازی، او را از مال اندوزی و جاه طلبی برحذر داشت در عین حال که بسیار سخاوتمند و بخشنده بود و به محرومان توجه ویژه ای داشت و در خدمت به مردم و حل مشکلات تنگ دستان سعی وافری نمود.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: بدون شک علامه سمنانی دارای شهامت و شجاعت مثال زدنی بود که با تاسی به سیره ائمه اطهار(ع) در سخترین دوران از اسلام و مکتب تشییع دفاع کرد و با دشمنان دین به ستیز و مبارزه برمی خواست.

وی تاکید کرد: این عالم وارسته همزمان در دو سنگر جهاد علمی و مبارزه با دشمنان اسلام تلاش می کرد و با قلم و حضور فعال خود در جریانات سیاسی و اجتماعی از ارزش های دینی و تشییع دفاع می کرد.

روحانی، با برشمردن مراحل علمی و شخصیتی علامه حائری سمنانی افزود: این علامه عمر گرانبهای خود را در مطالعه و تحقیق و تدریس و تالیف سپری کرد و نتیجه این کار آثار فراوانی است که همگی حاکی از ژرف نگری، احساس تعهد و مسئولیت و عمق دانش و بینش عمیق ایشان داشت.

رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: آثاری وی در حد خود از گرانقدرترین مکتوبات علمی و معنوی بوده و از دقایق نکات و اسرار علوم عقلی و الهی پرده برداشته و به رفع مشکلات و حل معضلات اهتمام کرده است.

وی شمار آثار و رسائل علامه سمنانی را 300 مجلد در حوزه های فقه، اصول فقه، تفسیر، منطقه، فلسفه و ادبیات برشمرده است.

روحانی در خاتمه آورده است: کتابخانه شخصی وی که شامل 941 عنوان نادر بوده در سال 1351 به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد و بر همه جویندگان علم و دانش و معرفت فرض است که با شناخت و تجلیل از این عالم جلیل القدر خدمات وی را ارج نهند.

کد خبر 2210330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha