۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

بزرگترین واحد گوگردسازی کشور در شازند به بهره برداری رسید

بزرگترین واحد گوگردسازی کشور در شازند به بهره برداری رسید

اراک - خبرگزاری مهر: بزرگترین واحد گوگردسازی پالایشگاههای کشور در پالایشگاه شازند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل پالایشگاه شازند ظهر چهارشنبه در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح بزرگترین واحدگوگردسازی پالایشگاههای کشور در شازند ظرفیت تولید گوگرد از 60 تن به 700 تن در روز افزایش یافت.

علی شیرازی زاده با بیان اینکه این واحد در قالب طرح توسعه پالایشگاه شازند راه اندازی شده است گفت: واحدگوگردسازی پالایشگاه شازند در مدت یک سال و نیم طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه 98.6 درصد گازهای آلاینده در سوخت از این پس استحصال می شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد، گوگرد که همراه با سوخت در هوا منتشر شده و ایجاد آلودگی می کرد استحصال شده و حتی قابل صادرات به کشورهای دیگر می شود.

شیرازی زاده افتتاح واحد گوگرد زدایی را از دیگر افتخارات متخصصان داخلی در این پالایشگاه برشمرد و گفت: تولید گوگرد جامد در بسته بندی های پودری یا کریستال از نفت کوره باعث کاهش آلودگی سوخت نیروگاه های کشور که از مازوت استفاده می کنند، می شود.

وی ادامه داد: در واحدهای RC و RFCC پالایشگاه شازند که فرایند تولید بنزین و گازوئیل از نفت کوره است میزان گوگرد نفت کوره از 3.5 درصد وزنی به نیم درصد کاهش پیدا می کند که مطابق با استانداردهای جهانی و اروپاست.

مدیرعامل پالایشگاه شازند با تاکید بر اینکه گوگرد منتشر شده برای محیط زیست خطر آفرین است اظهارداشت: با کاهش وزنی این گوگرد در فرایند تولید بنزین و نفت در حفاظت از محیط زیست بسیار موثر است.

کد خبر 2219499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha